کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو شورای نگهبان:

مصوبه تبدیل وضعیت ایثارگران مجدداً تأیید نشد!

20 خرداد 1399 ساعت 7:48

عضو شورای نگهبان از عدم تایید مصوبه تبدیل وضعیت ایثارگران خبر داد.


به گزارش نفت آنلاین  ، هادی طحان نظیف عضو حقوقدان شورای نگهبان در صفحه شخصی خود در اینستاگرام گزارش سی‌وچهارم خود از جلسه این شورا که در روز دوشنبه ۱۲ خرداد در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد را ارائه کرد.



بر این اساس ایشان در خصوص طرح تبدیل وضعیت ایثاگران و خانواده های آنان اعلام کرد «طرح استفساریه تبصره (۱) بند «ذ» ماده ۸۷ قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه» در خصوص تبدیل وضعیت استخدامی مشمولان ماده ۲۱ قانون خدمات‌رسانی به ایثارگران بود. از نظر شورا تضییق و توسعه قانون در مواردی که رفع ابهام قانون نیست، تفسیر تلقی نمی‌شود و در این صورت خلاف نظریه تفسیری اصل ۷۳ قانون اساسی است.

با عنایت به اینکه این مصوبه چنین ایرادی را داشت و در اصلاحیه نیز عملاً همان اشکال سابق باقی مانده بود، مجدداً تأیید نشد.

البته ما همه وامدار ایثارگران و خانواده‌های آنها هستیم؛ اما مجلس نیز باید در چارچوب قانون اساسی قانونگذاری کرده و در جهت حل مشکل این عزیزان تلاش کنند.

پ ن: پیگیری نفت آنلاین نشان می دهد سرنوشت این استفساریه بدین شکل است که  همین فرایند مجددا تکرار می شود، یعنی اعاده به مجلس شورای اسلامی و بررسی برای اصلاح مجدد، البته اگر نمایندگان مجلس بر مصوبه قبلی خود اصرار کنند، به مجمع تشخیص مصلحت نظام می رود و در صورت تأیید مجمع، قانون خواهد شد.

قطعا امروز کشور هر چه دارد از فداکاری ایثارگران عزیز است و نفت آنلاین امیدوار است نمایندگان مجلس یازدهم در صورت بررسی مجدد این طرح تمامی ابهامات آنرا برطرف کرده و انشالله با قانون کردن آن و ارسال به شورای نگهبان دین خود را به خانواده های عزیز ایثارگران ادا کنند.


 


کد مطلب: 21127

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/21127/مصوبه-تبدیل-وضعیت-ایثارگران-مجددا-تأیید-نشد

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir