کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انتقاد کارکنان پیمانکاری صنعت نفت از عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل

18 خرداد 1399 ساعت 21:50

عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نفت انتقادات کارکنان پیمانکاری نفت را برانگیخت.


به گزارش خبرنگار نفت آنلاین ؛  کارکنان پیمانکاری نفت مخاطب نفت آنلاین نسبت به عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در شرکت های زیر مجموعه وزارت نفت انتقاد کردند.

به گفته این دسته از کارکنان با توجه به ابلاغیه وزیر محترم نفت در اسفندماه 98 ،  طرح طبقه بندی مشاغل قرار بود از اول فروردین ماه 99 در تمامی شرکت های نفتی اجرا شود.

اما شرکت های نفتی در این خصوص بسیار ضعیف عمل کرده و تاکنون هیچگونه اطلاع رسانی یا پیگیری در خصوص اجرای این طرح نشده است.

عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل ویژه نیروهای پیمانکاری در حالی است که آقای ناصر مولایی مدیر منابع انسانی NIOC در تاریخ ششم اردیبهشت ماه 1399 در مصاحبه با سایت شرکت ملی نفت ایران در خصوص اجرای طرح بهبود معیشت کارکنان ارکان ثالث گفتند :  که با اراده ای که در مجموعه منابع انسانی وزارت نفت و شرکت ها وجود دارد، در فصل بهار، بهارانه خوبی را به همکاران پیمانکار هدیه می دهیم! اما کارکنان می گویند با نزدیک شدن به پایان فصل بهار هیچ خبری از وعده داده شده  نیست و کارکنان پیمانکاری همچنان در انتظار وعده بهارانه خود هستند! این کارکنان از تاخیر در انجام وعده های داده شده بشدت انتقاد و خواستار تسریع در اجرای طرح طبقه بندی مشاغل (اجرا بصورت واقعی و نه اسمی) و سایر بندهای ابلاغیه وزیر محترم نفت شدند.

شایان ذکر است وزارت نفت حدود 106 هزار نیروی پیمانکار دارد و اسفندماه سال گذشته وزیر نفت ضوابط جدید پرداخت حقوق و دستمزد و بسته حمایتی بیمه تکمیلی برای این دسته از کارکنان  ابلاغ کرد.

بر این اساس با توجه به یکی از بندهای این ابلاغیه نظام طبقه‌بندی مشاغل برای کارکنان مشاغل پیمانکاری باید از تاریخ  ۱۳۹۹/۱/۱ اجرا می‌شد.

طبقه بندی مشاغل با هدف برقراری عدالت، نظام‌مند و یکنواخت کردن پرداخت‌ها متناسب با ارزش مشاغل جهت تمامی کارکنان پیمانکاری صنعت نفت باید اجرا شود.

نفت آنلاین امیدوار است مسئولین منابع انسانی نفت هر چه سریعتر نسبت به اجرایی شدن این طرح اقدامات لازم را انجام دهند و یکبار برای همیشه دین خود را به کارکنان پیمانکاری صنعت نفت ادا نمایند.

 


کد مطلب: 21118

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/21118/انتقاد-کارکنان-پیمانکاری-صنعت-نفت-عدم-اجرای-طرح-طبقه-بندی-مشاغل

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir