تاریخ انتشاريکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
ورناصری: گاز و نفت خوزستان به جز آلایندگی سود چندانی برای مردم مقاوم ما نداشته است.
علیرضا ورناصری | نماینده مردم مسجدسلیمان ؛ لالی ؛ اندیکا و هفتکل در مجلس | نفت آنلاین
علیرضا ورناصری | نماینده مردم مسجدسلیمان ؛ لالی ؛ اندیکا و هفتکل در مجلس | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین ، علیرضا ورناصری نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس  امروز (یکشنبه 18 خرداد 99) در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس اظهار داشت:در حال حاضر حجم سدهای خوزستان بیش از 5 هزار متر مکعب است و رودخانه کارون نزدیک به 400متر مکعب در ثانیه در حال گذر است و تحت چند طرح انتقال آب و آلایندگی‌های زیست محیطی دچار چالش‌های فراوان شده است.

وی افزود: طرح‌های انتقال آب از سرشاخه‌های کارون با حیات و آینده خوزستان و چهارمحال و بختیاری به حوزه انتخابیه بنده مرتبط است و من به عنوان یک نماینده که کارون بخشی از زندگی آنهاست خواهان شفافیت کامل وزارت نیرو در مورد طرح انتقال آب از کارون هستیم.

 نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس تاکید کرد:‌چنانچه که بنا است این تصمیم‌گیری‌ها برای جبران کمبود آب شرب از سر گرفته شود باید با ابتلای وکلای خوزستان،‌چهارمحال و بختیاری و با نظر داشت خدمات بر محیط زیست و منابع آبی خوزستان انجام بپذیرد.

ورناصری با بیان اینکه 85 درصد انرژی برق‌آبی کشور در خوزستان و مسجدسلیمان است، گفت: شهروندان استان خوزستان بار عظیم این مهم را به دوش می‌کشند اما هنوز گرما به 60 درجه نرسیده است که آب و برق بر مردم اکثر شهرهای خوزستان قطع می‌شود و پاسخ آقایان این است که زیرساخت‌ها جوابگوی حجم فشار مصرفی نیست. 

وی طی تذکری به وزیر نفت گفت: گاز و نفت خوزستان به جز آلایندگی سود چندانی برای مردم مقاوم ما نداشته است. تولید بیش از 80 درصد نفت و بیش از 16 درصد گاز در مناطق نفت خیز جنوب فقط حدود 4 درصد اشتغالزایی برای مردم ما داشته است.

 نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس با تاکید بر اینکه محدودیت ساختاری و امکانات تفریحی در مسجدسلیمان بسیار عمیق است، گفت: مردم حوزه انتخابیه من به ویژه جوانان به تیم نفت مسجدسلیمان علاقه و تعصب وافری دارند که این تیم به دلیل جهت پرداخت‌های جاری خود با مشکلات فراوانی روبرو است. اما نباید به خاطر کاهش هزینه‌ها مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت در قبال مردم و ساکنان مناطق نفتی کمرنگ شود.

ورناصری در تذکری به وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد:‌وضعیت نامشخص آموزش دهندگان و آموزشیاران قبل از سال 92 را رسیدگی کنید و نگذارید این قشر زحمتکش و خدوم مورد تبعیض قرار بگیرند که امروز عده‌ای از این عزیزان در بیرون مجلس اجتماع کرده‌اند.

وی از عدم اجرای قانون بر معلمان حق التدریس انتقاد و تصریح کرد: علت این تعلل چیست؟

 نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس از وزیر کشاورزی و سایر دستگاه‌های مسئول در خصوص آتش‌سوزی‌های اخیر رشته کوه‌های زاگرس خواست که به مردم در این مورد توضیح دهند چرا که خسارات عمده‌ای به مردم وارد شده و لازم است برای این بحران هر ساله از قبل تدابیر لازم اتخاذ شود.

ورناصری اختصاص اعتبار لازم برای ایجاد و تجهیز پایگاه‌های اطفای حریق به ویژه در مناطق بحرانی و فوق بحرانی، اختصاص بالگرد آب پاش و جذب نیروی جنگلبان جهت حفاظت از مناطق بحرانی را از جمله این راهکارها عنوان کرد.

وی طی تذکری به وزیر گردشگری و میراث فرهنگی گفت: در سال 2020 اگر کرونا گریبانگیر دنیا نمی‌شد پیش‌بینی‌ها حاکی از عبور یک و نیم میلیارد گردشگر و چرخش میلیاردها دلار در اقتصاد جهانی بود. توریست پاک‌ترین صنعت جهان است و کشور ما در ردیف پنجمین کشور پرجاذبه جهان قرار دارند و در حوزه انتخابیه من بنده علیرغم ظرفیت‌ةای عظیم گردشگری این ظرفیت به خواب طولانی رفته است و آثار شگرف تاریخی بدون بهره‌برداری به حال خود رها شده است.
https://naftonline.ir/news/21115/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0