تاریخ انتشارجمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد تهدید‌های آمریکا مبنی بر تحریم کشور‌هایی که صادرات نفت ایران را تسهیل می‌کنند، قابل قبول نیست.
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه | نفت آنلاین
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه دیشب در جمع خبرنگاران اعلام کرد تهدید‌های آمریکا مبنی بر تحریم کشور‌هایی که صادرات نفت ایران را تسهیل می‌کنند، قابل قبول نیست.

او گفت: هشدار‌های چند روز اخیر دولت آمریکا به کشور‌های مختلف در سراسر جهان مبنی بر همکاری با ایران در زمینه عرضه نفت به ونزوئلا از حد قابل قبول فراتر رفته است. علاوه بر تهدید بیمه گذاران و مالکان شرکت‌های کشتیرانی، واشنگتن اکنون مسئولان بنادر، مالکان. کاپیتان کشتی‌ها و شناور‌ها را تهدید می‌کند.

در چند روز گذشته، وزارت خزانه داری آمریکا با اضافه کردن چهار شرکت حمل و نقل دیگر که در حال تبادل نفت با ایران بوده اند، فهرست تحریم‌ها را گسترش داد.

این دیپلمات با تاکید بر اینکه اعمال اقدامات محدود کننده علیه کاراکاس بر اقتصاد و حوزه اجتماعی ونزوئلا تأثیر می‌گذارد، گفت: از دیدگاه قوانین بین الملل، این اقدام آمریکا یکی از بازرترین نمونه‌های نقض قانون است که در سایه شیوع ویروس همه گیر [کرونا] تاثیر آن دو چندان می‌شود. در بحبوجه شیوع ویروس کرونا اقدامات غیرانسانی آمریکا باعث می‌شود مسئولان دولت ونزوئلا به میزان کافی موفق به خرید دارو و دیگر تجهیزات پزشکی برای مردم خود نشوند.

زاخارووا اقدامات غیرقانونی واشنگتن را محکوم کرد و خواستار توقف این اقدامات علیه یک دولت مشروع شد.

او همچنین از همه نیرو‌های سیاسی مسئول این کشور خواست که گفت‌وگوی فراگیر  را بر اساس اصول دموکراتیک مطابق با قانون ملی ونزوئلا آغاز کنند.

طی هفته‌های اخیر، پهلوگیری نفتکش‌های ایرانی موجی از خوشحالی و رضایت را در میان مردم ونزوئلا ایجاد کرد تا آنجایی که پرچم کشورمان در نقاط مختلفی از این کشور به اهتزاز درآمد. ارسال مشتقات نفتی ایران به ونزوئلا در حالی که هر دو کشور از تحریم‌های آمریکا رنج می‌برند، می‌تواند به اقتصاد هر دو کشور کمک کند.

به دنبال این اقدام ایران، وزیر امور خارجه آمریکا با اعلام اینکه واشنگتن ۴ شرکت نفتی ونزوئلا را تحریم می‌کند از جامعه بین‌الملل خواست تا فشار‌های خود علیه دولت مادورو را ادامه دهند.
https://naftonline.ir/news/21082/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تازه ترين نظرات
0