تاریخ انتشارجمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
واردات نفت چین ۱۳ درصد نسبت به ماه آوریل افزایش یافت و در ماه مه به بالاترین رکورد ۱۱.۱۱ میلیون بشکه در روز رسید.
واردات نفت چین | نفت آنلاین
واردات نفت چین | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین به نقل از اویل پرایس، واردات نفت چین  13 درصد نسبت به ماه آوریل افزایش یافت و در ماه مه  به بالاترین رکورد 11.11 میلیون بشکه در روز رسید. دلیل این افزایش واردات، زمان‌بندی مناسب قراردادهای آینده نفتی بر مبنای یوان و افزایش فعالیت های پالایشگاهی است.

طی هفته های اخیر، بهبود فعالیت های پالایشگاهی در چین واردات بیشتر را تضمین می‌کرد ولی حداقل بخشی از این افزایش واردات مربوط می‌شود به قراردادهای نفتی آینده چین در بورس انرژی شانگهای.

علاوه بر قراردادهای آتی نفت خام شانگهای و افزایش نرخ فعالیت های پالایشگاهی، عامل دیگر تاثیرگذار بر افزایش واردات نفت خام چین این واقعیت است که پالایشگاه های مستقل فعالانه نفت خریداری می کنند که دلیل اصلی آن قیمت پایین نفت است.

واردات نفت خام چین در ماه مه 1.28 میلیون بشکه در روز نسبت به آوریل و 1.27 میلیون بشکه در روز نسبت به ماه مه سال گذشته افزایش داشت.

واردات نفت خام چین از عربستان پس از دو ماه کاهش، 800 هزار بشکه در روز افزایش یافت، در حالی که واردات این کشور از عراق بیش از 400 هزار بشکه در روز بالا رفته است. نفت خام بصره یکی از هفت درجه نفتی است که در قراردادهای آینده نفت خام شانگهای آمده است.

 به گفته تحلیلگران، واردات نفت خام چین رو به افزایش است و تقاضای نفت آن هم به طور یکنواخت بهبود می یابد. افزایش تقاضای نفت در چین باعث بهبود تقاضای جهانی نفت شده است. این در حالی است که روند بهبودی تقاضا در اقتصادهای بزرگ دنیا مثل آمریکا و هند هم با برداشته شدن تعطیلی های ناشی از همه گیری ویروس کرونا آغاز شده است.

 اطلاعات موسسه آی اچ اس مارکت نشان می دهد تقاضای نفت در چین در ماه آوریل به 90 درصد سطح قبل از همه گیری ویروس کرونا رسیده و در ماه مه هم تا 92 درصد شرایط معمول بالا رفته است.
https://naftonline.ir/news/21081/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0