کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارمندان وزارت نفت یا فرزندان سر راهی دولت!

POGC NEWS , 7 خرداد 1399 ساعت 16:27

یادداشت ارسالی کارکنان رسمی نفت به نفت آنلاین : آقای زنگنه وزیر محترم نفت حال کارمندان وزارت خانه تان خوب نیست.زودتر فکری به حالشان کنید!


به گزارش نفت آنلاین ، در اول اسفند ماه سال گذشته رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بخشنامه افزایش ۵۰ درصد امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری مربوط به امتیاز شغلی کارمندان دولت را ابلاغ کرد.

دستگاه‌های اجرایی از افزایش امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری تا پنجاه درصد (۵۰ %) پس از تصویب هیأت وزیران و شورای حقوق و دستمزد، منوط به وجود اعتبار در بودجه‌های سنواتی بوده و طی سال‌های گذشته تعدادی از دستگاه‌های اجرایی طبق مقررات و ضوابط قانونی از افزایش امتیازات مذکور استفاده کرده‌اند و تعداد دیگری از دستگاه‌های اجرایی با وجود مصوبه شماره ۱۶۲۸۶۲/ت۵۴۰۵۷ هـ تاریخ ۲۱/۱۲/۱۳۹۵ هیأت وزیران و مصوبه ۲۰/۱۲/۱۳۹۷ شورای حقوق و دستمزد مبنی بر افزایش تا پنجاه درصدی امتیازات فصل دهم، به دلیل عدم وجود اعتبارات مصوب نتوانستند برای کارکنان خود از افزایش مذکور استفاده نمایند و این امر منجر به نابرابری و اختلاف در پرداخت‌های نیروی انسانی شده است،

لذا با توجه به تأکید رئیس‌جمهوری محترم برای رفع تبعیض و رعایت عدالت در پرداخت‌ها و در راستای اجرای تبصره ۳ ماده ۲۹ و ماده ۳۰ قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و اعلام دستگاه‌های اجرایی متقاضی اعمال افزایش امتیازات، مبنی بر امکان اجرای مصوبات مذکور از محل اعتبارات مصوب، به موجب این بخشنامه دستگاه‌هایی که تاکنون کارکنان آنها از مصوبات فوق‌الذکر و دیگر افزایش‌های مشابه در امتیازات برخوردار نشده‌اند می‌توانند از تاریخ ۱/۱۲/۱۳۹۸ نسبت به افزایش تا پنجاه درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری طبق مفاد مندرج در مصوبات مذکور برای کارکنان خود اقدام نمایند.

❌❌این قانون تقریبا در تمامی ارگان های دولتی از ابتدای اسفند سال گذشته اجرا شد و کارکنان مشمول افزایش 50 درصدی حقوق و مزایای مرتبط شدند اما در وزارت نفت چه اتفاقی افتاد....

افزایش امتیازات فصل دهم در سال 92 برای کارکنان نفت تصویب شده بود و توسط جناب نوبخت به وزارت نفت ابلاغ گردید ولی متاسفانه وزارت نفت از اجرای آن به بهانه نبود منابع مالی سر باز زد و این درحالی است که این قانون در تعدادی از ارگان های دولتی از همان سال اجرا شد.

حال بعد از گذشت چندین سال و تورم بی سابقه در سال گذشته، سازمان برنامه و بودجه برای جبران اثرات ناشی از این تورم افزایش امتیازات فصل دهم را برای تمامی زیر مجموعه های دولت ابلاغ نمود و در تمامی ارگان ها اجرا شد. متاسفانه این بار هم وزارت نفت، کارکنان این وزارت خانه را لایق این افزایشات ندیده و از اجرای آن در وزارت نفت سرباز زده است.

کاش رسانه ها به گوش وزیر برسانند که روحیه و انگیزه کارکنان وزارت نفت با وجود اقدامات ایشان اصلا مساعد نیست. در حال حاضر کارمندان رسمی وزارت نفت در مناطق غیر عملیاتی از نیروهای پیمانکار و ناظرمشاور نیز کمتر حقوق می‌گیرند و کارمندان اقماری که در سخت ترین شرایط ممکن در حال خدمت به نظام جمهوری اسلامی هستند برابر کارمندان سایر وزارت خانه ها در شهرهای بزرگ حقوق می گیرند.

این اجحاف در حق پرسنل و خانواده کارمندان صنعت نفت تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ ای کاش نمایندگانی که با لابی استخدام وزارت نفت شده و سقف حقوق را دریافت می‌کنند به فکر سایر پرسنل وزارت خانه بودند و یا معاونین محترم وزارت نفت که بدون سابقه قبلی وارد این وزارت خانه شدند از حال و روز نفتی ها خبردار می شدند.

مخلص کلام، جناب آقای زنگنه وزیر محترم نفت حال کارمندان وزارت خانه تان خوب نیست.زودتر فکری به حالشان کنید.... / منبع : POGCNEWS
 

------------------------------------------- 

آخرین اخبار موثق در این خصوص  را در پیج اینستاگرام و کانال تلگرام رسمی ما دنبال کنید؛ عضویت از طریق لینک های زیر:

http://instagram.com/naftonline

http://T.me/naftonline


کد مطلب: 21039

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/21039/کارمندان-وزارت-نفت-یا-فرزندان-سر-راهی-دولت

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir