کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در آیین آغاز مراحل عملیات نصب پایه نخستین عرشه طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی:

حسن روحانی از کارکنان نفت قدردانی کرد

سايت خبری شانا , 1 خرداد 1399 ساعت 17:03

رئیس جمهوری با قدردانی از کارکنان و مدیریت صنعت نفت گفت: آمریکا نمی‌تواند ملت ما را به زانو در بیاورد، دلیلش طرح‌هایی است که در سال ۹۹ پس از دو سال و چند ماه از تحریم شدید اجرا و پیاده می‌کنیم.


به گزارش نفت آنلاین ،  دکتر حسن روحانی امروز (پنجشنبه، یکم خردادماه) در آیین آغاز مراحل عملیات نصب پایه نخستین عرشه طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی با اشاره به اینکه توسعه میدان پارس جنوبی در ابتدای این دولت با توجه به مشترک بودن آن برای ما بسیار بود، تصریح کرد: پیش از آغاز بهکار این دولت ۱۰ فاز از این میدان مشترک 'hcd افتتاح شده بود و خیلی خوشحالم که در این دولت یعنی دولت‌های یازدهم و دوازدهم ۱۷ فاز تکمیل و افتتاح شد.

وی با بیان اینکه در واقع می‌توانیم بگوییم در پارس جنوبی کاری که بنا بود انجام دهیم، انجام شده است و تنها فازی که مقداری به دلیل حضور شرکت‌های خارجی در آن معطل شدیم طرح توسعه فاز ۱۱ بوده است، تصریح کرد: البته دلیل مهم همکاری با شرکت‌های خارجی در این فاز مربوط به سکوی فشارافزایی بوده است که بنا داشتیم با مشارکت شرکت‌های بزرگ فرانسوی و چینی راحت‌تر به آن دست یابیم.

رئیس جمهوری بر ضرورت حفظ فشار گاز در میدان مشترک پارس جنوبی تاکید کرد و گفت: فشارافزایی جزو طرح‌های مهمی است که باید آن را دنبال کنیم. به آقای مهندس زنگنه عرض می‌کنم که این موضوع جزو مواردی است که تا پایان دولت باید با همه توان‌ خود برای آن تلاش کنیم و حداقل گام‌های اولیه آن را به ثمر و نتیجه برسانیم.

روحانی با اشاره به اینکه مقدار برداشت گاز از میدان مشترک پارس جنوبی در ابتدای این دولت روزانه ۲۸۰ میلیون مترمکعب بوده که اکنون به ۷۰۰ میلیون مترمکعب رسیده است، گفت: امیدواریم تا پایان سال ۵۰ میلیون مترمکعب به این رقم افزوده شود. 
وی با قدردانی از کارکنان و مدیریت صنعت نفت به کشف نفت در این دولت هم اشاره کرد و افزود: پارسال ذخیره‌ای جدید با ۵۳ میلیارد بشکه ذخیره نفت درجا کشف و به مردم اعلام شد.

رئیس جمهوری از توسعه میدان‌های غرب کارون، خط انتقال نفت گوره - جاسک، پایانه جاسک و پارس جنوبی به عنوان طرح‌های عظیم نفت یاد کرد که فعالیت‌های آن در حال تکمیل و اجراست و افزود: نکته‌ای که می‌خواهم بگویم این است که ملت عزیز ما بدانند تحریم و فشار شدید و بی‌سابقه بر حرکت ملت ما نمی‌تواند تاثیر گذارد. آمریکا نمی‌تواند ملت ما را به زانو دربیاورد، دلیلش طرح‌هایی است که در سال ۹۹ پس از دو سال و چند ماه تحریم شدید اجرا و پیاده می‌کنیم.

روحانی ادامه داد: کرونا و مشکلاتی از قبیل آن هم نمی‌تواند تولید ما را متوقف کند. البته هر یک از اینها ممکن است تاثیرگذار باشد هم ویروس آمریکایی هم ویروس کرونا؛ هر دو ویروس بی تاثیر نیستند، اما هیچ یک از این ویروس‌ها ما را متوقف نمی‌کند، ما به تولید خود ادامه می‌دهیم، با همه توان خود تلاش می‌کنیم آن هدفی که مقام معظم رهبری امسال برای جهش تولید تعریف کردند اجرایی و عملیاتی کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد که ان‌شاءالله هر هفته بتوانیم تا پایان سال افتتاح‌های بزرگ در کشور داشته باشیم، هدف و آرزوی ما این است و امیدواریم محقق شود.


کد مطلب: 20979

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/20979/حسن-روحانی-کارکنان-نفت-قدردانی

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir