تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۳
ثبت سفارش و توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۳۹۹ – ۱۴۰۰ برای تمامی دوره‌های تحصیلی از طریق یک سامانه اینترنتی آغاز شده است. روش‌های ثبت نام برای تهیه کتاب‌ها را با هم در این گزارش بخوانیم.
ثبت نام کتاب های درسی | دانش آموزان
ثبت نام کتاب های درسی | دانش آموزان
ایرنا زندگی: ثبت سفارش و توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۳۹۹ – ۱۴۰۰ برای تمامی دوره‌های تحصیلی از طریق یک سامانه اینترنتی آغاز شده است. روش‌های ثبت نام برای تهیه کتاب‌ها را با هم در این گزارش بخوانیم.

توزیع کتاب‌های درسی برای سال تحصیلی جدید در حالی انجام می‌گیرد که ویروس کرونا هنوز اجازه باز شدن در‌های مدرسه را نداده است. وزارت آموزش و پرورش در راستای کنترل وضعیت و مقابله با گسترش ویروس کرونا، سامانه‌ای به نام سامانه سفارش و توزیع مواد آموزشی برای ثبت نام کتاب‌های درسی به شکل اینترنتی در اختیار گذاشته است.

کدام کتاب‌ها توزیع می‌شود؟

از طریق این سامانه، امکان دریافت کتاب‌های درسی برای دانش‌آموزان دوره‌های تحصیلی ابتدایی، متوسطه دوم شاخه‌های فنی و حرفه‌ای، کار و دانش، رشته معارف اسلامی و کتاب‌های درسی ویژه دانش‌آموزان استعداد‌های درخشان فراهم شده است.
مدارس موظف به ثبت‌نام هستند

در اطلاعیه جدید وزارت آموزش و پرورش آمده؛ ضروری است مدارس ضمن اطلاع‌رسانی به دانش‌آموزان از برنامه زمانی هر یک از سطوح تحصیلی، نسبت به ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ بر فرض قبولی دانش‌آموز در سال تحصیلی جاری اقدام کنند. در این اطلاعیه ذکر شده است که در صورت عدم قبولی هر دانش‌آموز در پایه تحصیلی فعلی خود، امکان تغییر پایه کتاب‌های درسی در زمان اصلاح سفارش وجود دارد.

ثبت‌نام از سوی مدارس چگونه است؟

طبق این گزارش، مدارس باید با مراجعه به سامانه سناد و ورود به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، اقدام به ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای تمام دانش‌آموزان کنند تا مانع از مراجعه دانش‌آموزان یا والدین آن‌ها به کافی نت‌ها شوند.
زمان تحویل کتاب‌ها به مدارس در صفحه هر مدرسه بنا بر سفارش آن‌ها درج می‌شود.

مدارس همچنین برای افزودن سفارش جدید برای دانش‌آموزانی که کتاب درسی ندارند، می‌توانند با وارد شدن به منوی «آمار فروش مدرسه»، اقدام به ثبت سفارش کنند.

دانش‌آموزان هزینه اضافه ندهید

والدین در نظر داشته باشند که مدارس تنها باید هزینه کتاب‌ها بر اساس قیمتی که بر روی آن‌ها درج شده را از والدین دریافت کنند و هرگونه هزینه اضافه غیر قانونی است. والدین می‌توانند در صورت مشاهده این مسئله، مراتب شکایت خود را به سازمان آموزش و پرورش منطقه محل سکونت برسانند.

دانش‌آموزان چگونه ثبت‌نام کنند؟

اگر از دانش‌آموزان یا اولیا آن‌ها هستید و تمایل به دریافت کتاب‌های درسی به صورت انفرادی دارید، این امکان برای شما هم مهیا است. برای این کار لازم است به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی به نشانی irtextbook.ir یا irtextbook.com مراجعه کنید. در سمت چپ صفحه گزینه ثبت سفارش و ورود دانش‌آموزان دیده می‌شود. با وارد کردن شماره ملی و سریال شناسنامه، دسترسی به سامانه برای شما آزاد می‌شود. وارد صفحه ثبت سفارش می‌شوید. در صفحه‌ای که مقابل شما قرار می‌گیرد، اطلاعات پستی، شماره تماس و سال تحصیلی خود را ثبت کنید. از منو سمت راست، انتخاب بسته آموزشی متناسب با پایه تحصیلی خود، به مرحله بعدی یعنی پرداخت هزینه بروید. درگاه بانکی را انتخاب و گزینه ثبت سفارش و پرداخت را بزنید و بعد از تایید تکمیل روند ثبت‌نام، از سامانه خارج شوید.

جدول تقویم زمانی سفارش کتاب‌های درسی
 
https://naftonline.ir/news/20950/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0