تاریخ انتشارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
در سال جهش تولید، شرکت پالایش نفت اصفهان تحریم دشمنان را بی‌اثر کرده و با بهره مندی از متخصصان توانمندخود موفق شد خودرو کف ساز شماره ۲ با برند ماک را بازسازی کند
متخصصین پالایشگاه اصفهان | نفت آنلاین
متخصصین پالایشگاه اصفهان | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین ، رئیس آتش نشانی شرکت پالایش نفت اصفهان با اعلام این خبر و بیان اینکه هزینه خرید ماشین کف ساز بیش از ۳ میلیارد تومان برآورد می گردد، اظهار داشت: بازسازی ماشین کف ساز در ۴۸۰ نفر ساعت و با هزینه ای برابر با ۵۰ میلیون تومان انجام گرفت.

محمد مختاری افزود: این حرکت ارزشمند با حمایت مدیر HSE و همکاری اداره نگهداری و تعمیرات شرکت انجام شده است.

مامور ارشد آتش نشانی شرکت پالایش نفت اصفهان که مدیریت بازسازی خودرو کف ساز را بر عهده داشته است، روند عملکرد را تشریح کرد و اذعان داشت: در حقیقت می توان گفت خودرویی با شبکه‌های فوم و آب جدید طراحی و ساخته شده که با خودرو قبلی متفاوت است، اما کارایی اصلی آن با رویکرد ساخت کف آتش‌نشانی تغییر نکرده است.

حسین جانقربان با اشاره به اینکه خودرو آتش نشانی از دو بخش شاسی(شامل موتور و گیربکس) و آتش نشانی تشکیل می شود، گفت: خودرو کف ساز شماره ۲ شرکت، با عمر ۴۵ ساله در بخش شاسی مشکلی نداشت، اما در بخش آتش نشانی، به دلیل نبود قطعات یدکی شیرآلات خاص، تمامی شیرآلات (حدود ۳۰ عدد ولو) دچار نشتی های شدید و همچنین پوسیدگی خطوط های ارتباطی(کلیه آنها از جنس کربن استیل بود)و ایجاد ترک های فراوانی و نشتی گردیده بود که به دنبال آن ما را با مشکلاتی همچون اتلاف فوم ارزشمند آتش نشانی، عدم کیفیت مناسب ساخت کف، مشکل بودن اپراتوری خودرو، مواجه ساخته بود، به طوری که با وجود دارا بودن پمپ های آب و فوم بسیار مطلوب، این خودروها از سرویس آتش خارج شده بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه با موافقت رئیس اداره آتش نشانی و حمایت مدیر HSE، اجرای طرح جدید آغاز گردید. در این راستا کلیه شیرآلات غیر قابل تعمیر قبلی شبکه های فرسوده آب و فوم و ... از خودرو جدا شده و پیاده سازی کامل گردید، به صورتی که فقط شاسی و دو عدد پمپ باقی ماند. پس از آن با بهره مندی از توان داخلی پالایشگاه و استفاده از اقلام مورد نیاز کالاهای موجود و قابل تعمیر در بازار کشور، شبکه آب و فوم به شکلی موفقیت آمیز طراحی شد.

مأمور ارشد آتش نشانی شرکت پالایش نفت اصفهان با تاکید بر اینکه تنها راه انجام کارهای بزرگ انجام دادن کاری است که دوستش دارید، مزایای طراحی جدید را خرید آسان، تعویض آسان، تعمیر آسان و آموزش آسان به اپراتور عنوان کرد.
https://naftonline.ir/news/20944/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0