تاریخ انتشارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
گزارشی مستند در خصوص یکی از نزدیک‌ترین نماینده های مجلس به وزارت نفت:

راز بقای تاجگردون در شرکت های بزرگ چیست؟

کارنامه فعالیت های تاجگردون در سال‌های گذشته مملو از مواردی است که رسانه‌ها با عنوان سوء استفاده وی به صورت مستند مطرح کرده‌اند؛ از جمله این موارد می‌توان به باقی ماندن و یا نفوذ خانوادگی در برخی شرکت‌های بزرگ اشاره کرد.
غلامرضا تاجگردون | نماینده گچساران | نفت آنلاین
غلامرضا تاجگردون | نماینده گچساران | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین ، غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران در دوره نهم و دهم مجلس شورای اسلامی از نماینده های پرحاشیه است که رد و تایید صلاحیت او برای راهیابی به دوره یازدهم با حواشی بسیاری همراه بود؛ نماینده ای که اتهامات متعددی درباره فعالیت‌های آشکار و نهان وی در عرصه انتخابات، تبلیغات و در هنگام حضور در مجلس فعلی مطرح است اما با این همه همچنان موفق شده تا به مجلس آینده راه پیدا کند.

تاجگردون که در انتخابات دوره هفتم مجلس شورای اسلامی رد صلاحیت شده بود در انتخابات دوره هشتم تایید شد اما در انتخابات پیروز نشد اما در دوره نهم و دهم هم توانست به مجلس را پیدا کند؛ او پیش از آن هم در دولت اصلاحات معاونت پارلمانی سازمان برنامه و بودجه را عهده دار بود.

کارنامه فعالیت های تاجگردون در سال‌های گذشته مملو از مواردی است که رسانه‌ها با عنوان تخلف و سوء استفاده وی به صورت مستند در ماه های گذشته مطرح کرده‌اند؛ از جمله این موارد می‌توان به باقی ماندن و یا نفوذ خانوادگی در برخی شرکت‌های بزرگ اشاره کرد.

نفوذ در انتصابات از دیگر مواردی بود که رسانه‌ها با انتشار اسنادی به آن اشاره داشتند؛ مواردی که حکایت از فامیل گرایی او احتمالا با سوءاستفاده بود از جایگاه نمایندگی انجام شده است. تمام اینها می‌توان فیلمها و عکس هایی که در جریان تبلیغات انتخابات از ستاد انتخاباتی او منتشر می شد هم اشاره کرد مواردی که در بسیاری از آنها حتی تخلف آشکار بود.

برخی مواردی که به عنوان تخلف در کارنامه کاری این نماینده مجلس دهم و منتخب مجلس یازدهم مطرح می‌شود به حوزه شرکتهایی برمی‌گردد که به نوعی وی مسئولیتی در آنها بر عهده داشته است.

1- تاجگردون عضو هیأت مدیره پتروشیمی گچساران بوده که بعد از خودش نیز برادرزاده اش به نام محسن تاجگردون عضو هیأت  مدیره آن شد تا همچنان سهیم و دارای نفوذ باشد.

2- تاجگردون همچنین به استناد آگهی روزنامه 25/11/90 که در تاریخ 23/1/91 (یعنی بعد از انتخاب وی به عنوان نماینده مجلس) به اتفاق علیرضا حیدر آبادی پور متهم متواری ردیف اول بانک سرمایه عضو هیأت مدیره شرکت پترو امید آسیا بود.
به علاوه به استناد همین آگهی نماینده شرکت سیمان هرمزگان نیز بوده اند و بعد از خودش نیز کورش پرویزیان از دوستان و نزدیکانش را جایگزین کرده است.
نکته مهم این است که تاجگردون مدعی استعفا از شرکت ها بعد از نمایندگی است اما علاوه بر این مستندات،  برای خروج از هیات مدیره ادعای دادن استعفا یا حتی ارائه استعفای کتبی ملاک نیست بلکه باید مصوبه مجمع عمومی شرکت و آگهی تغییرات روزنامه رسمی ارائه شود که چنین مستندی قبل از نمایندگی او وجود ندارد.
3- وی همچنین عضو هیأت مدیره مؤسسه غیر تجاری مشک و ملار بوده که در تاریخ 23/4/98 در دوران نمایندگی او تشکیل شده است که گفته می‌شود هزینه میتینگ های تبلیغاتی و انتخاباتی خصوصاً هزینه گزاف جشنواره مشک و ملار را از این محل تأمین می کنند. سوالی که ذهن مردم را مدتها مشغول کرده بود که این هزینه ها از کجا می آید تا آگهی این شرکت پیدا شد.


4- غلامرضا تاجگردون تا پیش از نمایندگی حداقل در دوازده شرکت مدیر عامل یا عضو هیأت مدیره بوده که پس از نماینده شدن، با هدف استفاده از رانت بستگانش اقدام به تاسیس تعدادی شرکت در همه زمینه ها می‌کند و بر همین اساس در وزارتخانه های مختلف و نقاط مختلف با رانت به آنها پروژه واگذار می گردد. اسناد مربوط به این شرکت‌ها و تخلفاتی از این دست را در گزارش بعدی منتشر می‌کنیم.
https://naftonline.ir/news/20942/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
عبداله
عجب مملکت بی صاحبی شده
feedback
Iran, Islamic Republic of
بی نام
پس ببخشید چرا جلوش را نگر فتند رد صلاحیت شد ودوباره تایید شد انجم اسلامی دانشجویان نامه سرگشاده به اقای جنتی وکدخدایی نوشتند ولی مسکوت ماند
0