تاریخ انتشارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
وزیر نفت در پیامی درگذشت حسین کاظم‌پور اردبیلی را تسلیت گفت و نوشت: باورم نمی‌شود که دوست شفیقم، حسین کاظم پوراردبیلی، ناگهان این جهان فانی را به سوی سرنوشت ابدی ترک گفته باشد و من در سوگ او نشسته باشم.
بیژن نامدار زنگنه و مرحوم حسین کاظم پوراردبیلی | نفت آنلاین
بیژن نامدار زنگنه و مرحوم حسین کاظم پوراردبیلی | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین ، متن پیام بیژن زنگنه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و اناالیه راجعون

«باورم نمی‌شود که دوست شفیقم، حسین کاظم پوراردبیلی، ناگهان این جهان فانی را به سوی سرنوشت ابدی ترک گفته باشد و من درسوگ او نشسته باشم. اما مرگ، هم واقعیت و هم حقیقتی است که دیر یا زود، گریزی از آن نیست و جز تسلیم چاره‌ای در برابر آن نیست.

قریب ۲۳ سال همکاری نزدیک با حسین کاظم‌پور، مرا در موقعیتی قرار می‌دهد که می‌توانم شهادت بدهم او، انسانی متدین، فرهیخته، متواضع، بسیار شرافتمند و خدمتگزاری راستین و بی‌ادعا برای ملت ایران، وفادار جمهوری اسلامی و عاشق ایران بود و سربلندی و پیشرفت ایران، دغدغه همیشگی‌اش بود.

از بارزترین وجوه شخصیتی او، صراحتش در بیان عقایدش بود.

او دیپلماتی برجسته بود که بیش از سه دهه از منافع ملی ما در اوپک، در سخت‌ترین شرایط و به‌رغم همه ناملایمات، هوشمندانه و جانانه دفاع کرد.

او در دولت شهید رجایی، وزیر بازرگانی بود و جانباز انفجار مقر حزب جمهوری اسلامی در  ۷ تیر ۱۳۶۰  بود، ولی هرگز از جانبازی خود و یا از خدماتش در دوران جنگ با کسی سخن نگفت. او برای خدماتش از کسی اجر و مزدی نمی‌طلبید. امروز او با ره توشه‌ای پر بار از خدمت صادقانه به مردم و کشورش، در برابر داور نهایی هستی ایستاده است.

این مصیبت را به خانواده ایشان، به ملت ایران و به مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند قادر متعال برای آن عزیز، غفران و رحمت واسعه طلب می‌کنم. خداوند او را با اولیای خود محشور و به بازماندگان محترمش صبر و اجر عطا فرماید.»

غفرالله له و لنا
https://naftonline.ir/news/20933/
منبع : وزارت نفت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0