تاریخ انتشارجمعه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
رویترز در گزارشی تایید نشده نوشت صادرات نفت ایران به خاطر بحران کرونا و تاثیر تحریم‌های آمریکا به پایین ترین حد رسیده است.
صادرات نفت ایران | نفت آنلاین
صادرات نفت ایران | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین ، رویترز طی گزارشی تایید نشده نوشت صادرات نفت ایران به خاطر بحران کرونا و تاثیر تحریم‌های آمریکا به پایین ترین حد رسیده است. طبق آمار شرکت اطلاعات انرژی و ردیابی نفتکش های کپلر، متوسط صادرات نفت ایران در ماه آوریل 70 هزار بشکه در روز بود. این کشور در ماه مارس 287 هزار بشکه در روز صادر می کرد.

در عین حال برآورد میزان صادرات نفت ایران آسان نیست و شرکت کپلر اعلام کرده ممکن است رقم واقعی صادرات نفت ایران حدود 200 هزار بشکه در روز باشد.
دانیل گربل، مدیر اجرایی شرکت پترولاجیستیکس می گوید:« ما شاهد کاهش صادرات نفت ایران بوده ایم که نتیجه پایین آمدن میزان خرید چین است. صادرات نفت ایران در ماه مه پیشرفتی نخواهد داشت».

کاهش تقاضای نفت به خاطر تعطیلی اعلام شده توسط دولت ها برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا و سقوط قیمت نفت، حق انتخاب بیشتری به خریداران می‌دهد و پیدا کردن مشتری برای نفتی که دونالد ترامپ 2 سال پیش تحریم کرده بسیار سخت شده است.

سارا وخشوری از شرکت مشاوره اس وی بی انرژی اینترنشنال گفت:« پیدا کردن مشتری چندان آسان نیست. در حال حاضر با عرضه بیش از حد نفت به بازار مواجه هستیم و نفت ارزان بسیاری در بازار وجود دارد».

 ایران و ونزوئلا که آن هم تحت تحریم های آمریکا قرار دارد، مجبورند با تخفیف هایی که سایر تولید کنندگان مثل عربستان برای نفت می دهند رقابت کنند.

 خرید رسمی نفت چین از ایران در حال حاضر به پایین ترین حد رسیده است. اطلاعات رفینیتیو آیکون نشان می‌دهد سوریه هنوز هم خریدار نفت ایران است در حالی که سایر محموله‌های نفتی ایران هیچ مقصدی ندارند.
https://naftonline.ir/news/20927/
منبع : تسنیم به نقل از رویترز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0