کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شرکت های نفتی ابلاغیه وزیر را بند به بند اجرا کنند

کارکنان پیمانکاری نفت در انتظار اجرای طرح طبقه بندی مشاغل

23 ارديبهشت 1399 ساعت 0:02

کارکنان پیمانکاری نفت بی صبرانه در انتظار اجرای طرح طبقه بندی مشاغل می باشند.


به گزارش خبرنگار نفت آنلاین ، اواخر سال گذشته وزیر نفت ضوابط جدید پرداخت حقوق و دستمزد و بسته حمایتی بیمه تکمیلی برای کارکنان مشاغل پیمانکاری (پیمان‌های مستمر غیرپروژه‌ای) را ابلاغ کرد.


بیشتر بخوانید>>ضوابط جدید پرداخت کارکنان مشاغل پیمانکاری ابلاغ شد

بر اساس یکی از بندهای این ابلاغیه طرح طبقه بندی مشاغل از اول فرودین ماه 99 باید در تمامی شرکت های زیر مجموعه وزارت نفت جهت کارکنان پیمانکاری اجرا شود.
 

برخی از آیتم هایی که در طرح طبقه بندی مشاغل مورد توجه قراردارند عبارتند از :


۱_سابقه کار
۲_تحصیلات
۳_شغل کاری
۴-,سرپرستی کار
۵_حق کارگاهی
۶_حق ارتفاع
۷_حق جوشکاری
۸_حق تراشکاری
۹_حق اشعه
۱۰
_سختی کار
۱۱_بدی آب و هوا
۱۲_حق آلایندگی
۱۳_منطقه محروم

۱۴_حق همسر
۱۵_حق جذب
۱۶- فوق العاده منطقه محروم


اگر طرح طبقه بندی مشاغل بصورت واقعی اجرا شود باید آیتم های مورد اشاره بصورت کامل جهت کارکنان (بر اساس نوع شغل) اجرا شوند  و اگر این آیتم ها رعایت نشوند این طرح ارزشی نخواهد داشت .

پس از همه شرکت های نفتی درخواست می شود در اجرای این طرح صرفا به اسم "طرح طبقه بندی مشاغل" اکتفا نکنند و یک به یک آیتم های مورد نظر را به کارکنان پیمانکاری نفت اختصاص دهند.

کارکنان پیمانکاری بسیاری از شرکت های زیر مجموعه نفت نیز با ارسال پیام هایی از کند بودن روند اجرای ابلاغیه وزیر محترم نفت در این خصوص بشدت انتقاد کردند.

این کارکنان می گویند با گذشت 40 روز از آغاز سال جدید هنوز اطلاع رسانی یا پیگیری لازم در خصوص اجرای بندهای این ابلاغیه بالاخص بخش طبقه بندی مشاغل توسط برخی از شرکت های نفتی صورت نگرفته است.

پیگیری نفت آنلاین نشان می دهد بعضی از شرکت های نفتی شیوع ویروس کرونا را بهانه ای برای به تاخیر افتادن اجرای ابلاغیه می دانند.

البته کار ثبت نام در خصوص بیمه تکمیلی سراسری نیروهای پیمانکاری نفت در بسیاری از شرکت ها آغاز شده و پیش بینی می شود بزودی این موضوع تعیین تکلیف شود.

اما مهمترین خواسته کارکنان پیمانکاری از مسئولین اجرای صحیح و هر چه سریعتر طبقه بندی مشاغل در شرکت های زیر مجموعه نفت است و نفت آنلاین امیدوار است شرکت ها هر چه سریعتر تکلیف کارکنان را در این خصوص مشخص نمایند.


کد مطلب: 20901

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/20901/کارکنان-پیمانکاری-نفت-انتظار-اجرای-طرح-طبقه-بندی-مشاغل

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir