تاریخ انتشارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷
پس از اعلام نظر شورای نگهبان درباره بی اعتبار بودن مدرک تحصیلی منتخب تفرش در مجلس یازدهم، زمزمه‌هایی از اشکالات مدرک تحصیلی برخی منتخبان دیگر نیز به گوش می‌رسد.
زمزمه وجود اشکال در مدارک تحصیلی برخی منتخبان گیلان و اصفهان
زمزمه وجود اشکال در مدارک تحصیلی برخی منتخبان گیلان و اصفهان
 به گزارش نفت آنلاین ، چندی پیش شورای نگهبان بی اعتبار بودن مدرک سینا کمالخانی منتخب مردم تفرش در مجلس یازدهم را اعلام و عنوان کرد که نداشتن مجوز این موسسه و بی‌اعتباری مدرک منتخب تفرش برای اعضای شورا محرز شده است.

سخنگوی شورای نگهبان در این باره اعلام کرد، بعد از بررسی‌های مفصلی که اعضای شورای نگهبان داشتند و استعلام از دستگاه‌های ذیربط معلوم شد که آن موسسه‌ای که گواهی تحصلی را صادر کرده است دارای مجوز رسمی نیست و طبیعتا مدرک صادر شده از سوی آن موسسه هم فاقد اعتبار است.

وی افزود: امروز گزارشی از سوی برخی از اعضای محترم شورای نگهبان مطرح شد و نهایتا رای شورای نگهبان این بود که منتخب تفرش و آشتیان از راه یابی به مجلس یازدهم باز می‌ماند.

*عباسی: اشکال در مدارک تحصیلی برخی منتخبان مجلس یازدهم

البته بحث مربوط به مدارک منتخبان محدود به منتخب تفرش نشد و سخن از وجود ایراد در مدارک برخی منتخبان دیگر هم به میان آمد.
در هخمین زمینه، اسدالله عباسی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدرک تحصیلی تعدادی از منتخبین مجلس یازدهم از استان گیلان اشکالاتی دارد اظهار داشت: باید شک و شبهه در مورد مدرک تحصیلی منتخبان مجلس یازدهم رفع شود؛ این در حالی است که مدرک تحصیلی منتخب تفرش توانست برای جمهوری اسلامی هزینه‌های زیادی داشته باشد.

وی در این باره افزود: باید دستگاه‌های نظارتی و امنیتی به موضوع مدرک تحصیلی تعدادی از منتخبین مجلس یازدهم ورود کرده و با بررسی‌های متعدد و استعلامات مختلف مانع از تضییع حق آحاد مردم شوند.

عباسی ادامه داد: باید نهادها و دستگاه‌های مختلف ناظر بر انتخابات مدرک تحصیلی تعدادی از منتخبین گیلان را بررسی کرده و صحت و سقم آن روشن شود. 

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: دستگاه‌های متولی و نهادهای چهارگانه باید صحت و سقم برخی از مدارک منتخبین مجلس یازدهم را بررسی کنند.

*دستگاه‌های اجرایی باید صحت مدارک تحصیلی برخی منتخبین را بررسی می‌کردند

وی گفت:‌ دستگاه‌های اجرایی و نهادهای چهارگانه بایستی با استعلامات مختلف پیش از برگزاری انتخابات، صحت و سقم مدارک تحصیلی برخی منتخبین را بررسی می‌کردند.

عباسی همچنین عنوان کرد: وزارت علوم و حوزه علمیه، مراجع اصلی تأیید صلاحیت رسیدگی به مدارک تحصیلی نامزدهای انتخابات هستند که باید مانند سازمان ثبت احوال که هم اکنون مرجع رسیدگی‌کننده به احراز هویت افراد است بتوانند درباره مدارک تحصیلی منتخبین اقدامات لازم را انجام دهند.

عباسی در همین زمینه تصریح کرد: باید تلاش کنیم با اصلاح قانون انتخابات مانع از تکرار وضعیت به وجود آمده در مورد منتخب مردم تفرش در انتخابات‌های بعدی شویم، لذا باید وضعیت به صورتی باشد که تأیید صلاحیت افراد پیش از انتخابات تمام شود نه اینکه انتخابات برگزار شده و مردم پس از داده‌های شکلی و ظاهری به نامزد مدنظرشان رأی داده و پس از رأی آوردن مشخص شود مدرک تحصیلی منتخب یا منتخبین جعلی است.

*مجلس باید قانون انتخابات را اصلاح کند

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین درباره اصلاح قانون انتخابات نیز بیان کرد: اگر مجلس یازدهم بتواند با الحاقیه لازم به قانون انتخابات اصلاحیه‌های مدنظر را اعمال کند تا مشکلی در آینده درباره مدرک تحصیلی نامزدها به وجود نیاید کار صحیحی صورت گرفته است در غیر این صورت امکان دارد شاهد برخی مقاومت‌ها در دستگاه‌های اجرایی و مسؤولین انتخاباتی به منظور عدم پذیرش برخی ایرادات باشیم ضمن اینکه باید با جدیت لازم مانع از اتهام‌های مختلف به برخی مسؤولین در مورد جعلی بودن مدارک تحصیلی برخی نامزدهای انتخابات شویم.

*زمزمه اشکال در مدرک تحصیلی دو منتخب اصفهان

به دنبال این موضوع، زمزمه‌هایی از بی اعتبار بودن و نقص مدرک تحصیلی دو منتخب دیگر از استان اصفهان در مجلس یازدهم نیز به گوش می‌رسد.

شنیده می‌شود یکی از منتخبان مجلس در یکی از شهرستان‌های استان اصفهان در دریافت مدرک تحصیلی خود دچار مشکل شده و نتوانسته مدرک معتبر و مورد نیاز وزارت علوم را ارائه کند.

پیگیری‌های حاکی است احتمالا این منتخب در معادل‌سازی مدرک تحصیلی خود دچار مشکل شده است که شورای نگهبان در حال حاضر در حال بررسی موضوع است.
https://naftonline.ir/news/20870/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0