تاریخ انتشارجمعه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
تحلیلگران بانک جی پی مورگان انتظار دارند تقاضا برای نفت طی دو تا سه ماه آینده بهبود یابد و در نیمه دوم سال جاری میلادی، عرضه بیش از حد نفت جای خود را به کسری نفت در بازار بدهد.
بازار جهانی نفت تا ۳ ماه آینده متعادل می شود | نفت آنلاین
بازار جهانی نفت تا ۳ ماه آینده متعادل می شود | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین به نقل از بیزینس اینسایدر، با افزایش موجودی نفت دنیا و کمبود منابع ذخیره برای آن، تقاضای جهانی برای نفت همچنان پایین باقی می‌ماند ولی تحلیلگران جی پی مورگان عقیده دارند بازار نفت بدترین شرایط خود را پشت سر گذاشته است.

 همه گیری ویروس کرونا و جنگ قیمت بین عربستان و روسیه باعث رشد قیمت نفت در بیستم آوریل برای اولین بار به زیر صفر برسد. تولید کنندگان نفت سعی کردند عرضه را مهار کرده و قیمت را افزایش دهند و پس از هفته ها اقدامات اضطراری بالاخره بازار نفت رو به بهبود می رود.

 تحلیلگران این بانک انتظار دارند تقاضا طی دو تا سه ماه آینده بهبود یابد و در نیمه دوم سال جاری میلادی، عرضه بیش از حد نفت جای خود را به کسری نفت در بازار بدهد.

 به عقیده این تحلیلگران:« با وجود اینکه هنوز هم مقادیر بالایی از نفت باید از بازار خارج شود تا قیمت آن بهبود معنی داری داشته باشد ولی ما عقیده داریم بازار جهانی نفت مسیر بهبود را پیدا کرده و روند تعادل آن آغاز شده است».

 افزایش اخیر قیمت نفت این تئوری تحلیل‌گران را تایید می کند. نفت خام تگزاس اینترنت نسبت به پایین ترین حد خود در اواخر آوریل بیش از دو برابر شده و شاخص نفت برنت طی روزهای اخیر روند صعودی دارد.

 به گفته جی پی مورگان، حتی اگر شرایط بازار نفت بهبود یابد، ویروس کرونا تاثیر ماندگاری بر آن خواهد داشت. تقاضا تا نوامبر 2021 به سطح قبل از ویروس کرونا بازنمی‌گردد و ریسک مالکیت سرمایه های نفت و گاز به خاطر بی ‌ثباتی عرضه و تقاضا افزایش یافته است.

 نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در روز پنجشنبه 11 درصد بالاتر معامله شد و به 26.74 در هر بشکه رسید. نفت خام برنت هم با 7 درصد افزایش، 31.84 دلار در هر بشکه معامله شد.

 تحلیلگران پیش بینی می کنند هر دوی این شاخص های نفتی تا پایان سال 2020 حدود 34 دلار در هر بشکه معامله شود و نفت خام برنت در سال آینده میلادی به 37 دلار برسد.
https://naftonline.ir/news/20847/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تازه ترين نظرات
0