تاریخ انتشاردوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
بغداد هنوز با شرکت‌های بزرگ نفت خود در مورد یک میلیون بشکه در روز معادل ۲۳ درصد کاهش تولید به توافق نرسیده است.
عراق و مشکلات کاهش تولید نفت | نفت آنلاین
عراق و مشکلات کاهش تولید نفت | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین به نقل از هلنیک شیپینگ نیوز، عراق سعی می‌کند تولید نفت خود را از اول ماه مه طبق قرارداد کاهش تولید اوپک و متحدانش یک میلیون بشکه در روز معادل 23 درصد کاهش دهد ولی بغداد هنوز با شرکت‌های بزرگ نفت خود در مورد این کاهش تولید به توافق نرسیده است.

 شرکت های بزرگی مثل بریتیش پترولیوم، اکسون موبیل، لوک اویل و انی سهم بزرگی از تولید نفت عراق را بر عهده دارند ولی تا حالا با درخواست این کشور برای کاهش تولید مخالفت کرده اند.

 اگر عراق نتواند کاملاً به تعهد خود برای کاهش تولید پایبند بماند، تلاش گروه اوپک پلاس برای 9.7 میلیون بشکه در روز کاهش تولید بی نتیجه خواهد ماند. هدف از این کاهش تولید، حمایت از قیمت نفت است که به خاطر سقوط تقاضا در بحبوحه شیوع ویروس کرونا پایین آمده است.
 یکی از مقامات ارشد شرکت نفت بصره که بخشی از این مذاکرات است می‌گوید:« مذاکره با شرکتهای خارجی همچنان ادامه دارد و ما سعی می کنیم بدون وارد آوردن فشار مالی بر عراق، به یک توافق برای کاهش تولید با آنها برسیم».
 به گفته این مقام عراقی، مذاکرات بر مقدار کاهش تولید هر شرکت و مدت زمان آن متمرکز شده است.
وی گفت پاسخهای مثبتی از طرف دو شرکتی که در بصره فعالیت می کنند در مورد کاهش تولید دریافت شده است و پیشنهاد شده طی زمان محدودیت تولید، بر روی تعمیر و نگهداری میادین نفتی کار شود.

 وزارت نفت عراق به شرکت نفت بصره دستور داده حداقل 700 هزار بشکه در روز از تولید میادین نفتی خود کم کند. این میادین نفتی شامل میادینی هم می شود که زیر نظر شرکت های نفت داخلی عراق اداره می شوند. نحوه تقسیم کاهش تولید بین شرکتهای خارجی هنوز مشخص نیست.

 به گفته مقامات عراقی، بار بیشتر این کاهشتولید بر عهده میادین نفتی بصره در جنوب خواهد بود که توسط شرکت های خارجی توسعه یافته اند. از آن جمله می‌توان به میدان نفتی رمیله اشاره کرد که تحت کنترل بریتیش پترولیوم است و حدود 1.45 میلیون بشکه در روز تولید می کند همچنین میدان نفتی قرنه غرب1 که توسط اکسون موبیل اداره می شود و بیش از 450 هزار بشکه در روز تولید دارد.

 مقامات نفت بصره می گویند کاهش تولید از میادین نفتی کوچک این منطقه بسیار سخت است چون سال گذشته هم طبق قرارداد قبلی اوپک و متحدانش زیر بار کاهش تولید رفته بودند.

  کاهش تولید از میادین نفتی کرکوک هم نمی‌تواند حدود 320 هزار بشکه در روز باشد چون اکثر تولید آن ها برای راه‌اندازی پالایشگاه‌های کوچک شمال کشور مورد استفاده قرار می گیرد.
https://naftonline.ir/news/20824/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0