تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶
در اجرای طرح توسعه میادین نفتی سپهر و جفیر در غرب کارون در استان خوزستان، شرکت ملی حفاری ایران و خدمات مهندسی پژواک انرژی از شرکت های زیر مجموعه گروه گسترش انرژی پاسارگاد قرارداد کاری به ارزش 60 میلیون دلار امضاء کردند.
قرارداد شرکت های ملی حفاری ایران و  خدمات مهندسی پژواک انرژی | نفت آنلاین
قرارداد شرکت های ملی حفاری ایران و خدمات مهندسی پژواک انرژی | نفت آنلاین
به گزارش خبرنگار نفت آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران این قرارداد  روز یکشنبه (14 اردیبهشت ماه) در تهران به امضای مدیرعامل گروه گسترش انرژی پاسارگاد، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت خدمات مهندسی پژواک انرژی و مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران رسید. 
 
در چارچوب این قرارداد همکاری که به صورت IPC است و نخستین قرارداد توسعه مخازن هیدروکربوری محسوب می شود که در سال جهش تولید میان شرکت های ایرانی مبادله می گردد شرکت ملی حفاری علاوه بر حفر چاه های توسعه ای تحت قراداد، نسبت به ارایه خدمات جانبی یکپارچه تعریف شده در زمینه اجرای پروژه اقدام  می کند. 

در آیین امضای این قرارداد مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های این شرکت به عنوان بزرگترین شرکت مادر تخصصی حفاری در صنعت نفت ایران، یاد آور شد: ملی حفاری در حفاری چاه های اکتشافی در میادین مختلف کشور از جمله میدان های سپهر و جفیر نقش محوری داشته و اطلاعات مخزنی و تجربه کار در این میدان ها را  دارد. 
 
وی افزود: این شرکت به منظور ورود به این پروژه  دو دستگاه حفاری سنگین و روز آمد 93 و 94 فتح را برای شروع عملیات اجرایی کاندید نموده و تجهیزات لازم در بخش های عملیاتی و خدمات فنی و مهندسی و نیروهای مجرب جهت انجام کاری ماندگار در نظر گرفته شده است تا با همکاری و تعامل مطلوب با شرکت پژواک انرژی براساس جدول زمانبندی کار دنبال گردد. 

موسوی با بیان اینکه در شرایط شتاب بخشی به اجرای پروژه درصورت نیاز تعداد دکل ها و تجهیزات مرتبط با خدمات فنی مهندسی افزایش خواهد یافت، اظهار کرد: ملی حفاری هم اکنون در حال مذاکره با گروه گسترش انرژی پاسارگاد است تا افزون بر این پروژه در حفاری و تکمیل  10 حلقه چاه  دیگر در این میادین مشارکت نماید. 

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: این شرکت همزمان با این پروژه، با شرکت های طرف قرارداد دولتی و بخش خصوصی در طرح موسوم به توسعه 28 مخزن نیز مشارکت فعال دارد و در این ارتباط 15 دستگاه حفاری و بخش قابل توجهی از توان عملیاتی در بخش ارایه خدمات فنی و مهندسی خود را بکارگیری می کند. 

وی افزود: برنامه های این شرکت منطبق با برنامه های تبیین شده از سوی شرکت ملی نفت ایران است و برای حضور در پروژه های حفاری و خدمات جانبی در بخش های خشکی و دریایی کشور و همکاری های مشترک با شرکت های بخش دولتی و خصوصی از جمله گروه گسترش انرژی پارسارگاد و شرکت های زیر مجموعه ان در راستای تامین نیازهای صنعت نفت و ارتقای روز افزون این صنعت، خاصه در شرایط محدودیت ها و تحریم های ظالمانه، از آمادگی کامل برخوردار می باشد. 


 در این آیین که مدیران ارشد گروه گسترش انرژی پاسارگاد و معاون مدیرعامل در امور فنی مهندسی، رئیس اداره حقوقی و قراردادها و مدیر بازاریابی و همکاری های بین المللی شرکت ملی حفاری ایران حضور داشتند، مدیرعامل گروه گسترش انرژی پاسارگاد خاطر نشان کرد: همکاری شرکت ملی حفاری ایران به عنوان بزرگترین شرکت حفاری در کشور برای مجموعه این گروه که از ظرفیت های لازم برای حضور در پروژه های میدان محور در داخل و همچنین خارج از کشور برخوردار است بسیار با اهمیت تلقی می گردد. 

مهندس مهدی میر معزی با بیان اینکه در اجرای طرح توسعه میادین سپهر و جفیر در مجموع حفاری بیش از یکصد حلقه چاه نفتی پیش بینی شده است، افزود: همکاری های مشترک میان شرکت ملی حفاری ایران با شرکت های بخش خصوصی زمینه تحول و پیشرفت در کار را فراهم می آورد.  

همچنین دکتر محمد علی عمادی معاون اجرایی بخش بالادستی گروه گسترش انرژی پاسارگاد با اشاره به ظرفیت های این شرکت در اجرای پروژه های بالادستی و پایین دستی صنعت نفت،گفت: با توجه به برنامه های شرکت ملی نفت ایران و موضوع اجرای پروژه های میدان محور ، EPC و EPD ،  هدف از مشارکت با شرکت ملی حفاری ایران حضور مشترک در اجرای این پروژه ها و بازارهای هدف است. 

در این آیین همچنین مهندس عباس قبادی مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت خدمات مهندسی پژواک انرژی به تشریح فعالیت های این مجموعه در موضوع مدیریت، مهندسی، تامین کالا و اجرای  پروژه های نفت و گاز پرداخت و توضیح داد:  این شرکت تلاش دارد تا با همکاری و هم افزایی با  شرکت ملی حفاری ایران پروژه مورد نظر را در زمان برنامه ریزی شده و با کیفیت مطلوب اجرا و زمینه های توسعه همکاری های آتی را فراهم آورد.
 
 

تصاویر از مراسم امضای قرارداد









https://naftonline.ir/news/20817/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تازه ترين نظرات
0