تاریخ انتشاردوشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۹
بحران کرونا و کاهش شدید عرضه و تقاضای محصول راهبردی نفت در جهان بزرگ‌ترین مرکز ذخیره نفتی خاورمیانه در امارات را به تعطیلی کشاند.
مرکز ذخیره نفت امارات متحده عربی| نفت آنلاین
مرکز ذخیره نفت امارات متحده عربی| نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین روزنامه فرامنطقه ای « القدس العربی » چاپ لندن در شماره امروز (دوشنبه) خود به نقل از تارنمای « ورلد اویل » فاش کرد که ایستگاه نفتی امارات « الفجیره » کشور امارات به عنوان بزرگ‌ترین مرکز ذخیره نفت خاورمیانه پر شد و دو هفته پیش بسته شد.

این امر به دنبال تولید بیش از اندازه نفت در سطح جهان و جنگ قیمتها میان روسیه و عربستان و کاهش عرضه جهانی آن تقریبا ۳۵ میلیون بشکه در روز یعنی معادل یک سوم تولید جهانی آن صورت گرفت.

تارنمای « ورلد اویل » ( World Oil ) خاطرنشان کرد: ایستگاه ذخیره نفت الفجیره فقط یک سال پیش گنجایش قابل توجهی داشت . این ایستگاه به طور کلی می تواند ۱۴ میلیون بشکه نفت خام را در خود جای دهد که در مقایسه با تولید روزانه نفت سعودی و امارات بخش ناچیزی است.

ورلد اویل تاکید کرد : وخامت اوضاع با فروپاشی قیمت نفت علیرغم توافق عربستان و روسیه و کاهش ده میلیون بشکه نفت در روز شدت یافت.

امارت الفجیره واقع در میان کوهستان « الحجر » و خلیج عمان جایگاه خود را به عنوان مرکز جهانی ذخیره نفت طی سی سال گذشته تحکیم بخشید و به عنوان ایستگاه تامین کننده نفت کش ها از خلیج فارس به چین و آمریکا و سایر مناطق عمل می کرد.

اما هم اکنون الفجیره از انباشت نفت در اثر فروپاشی بی سابقه بهای نفت در تاریخ رنج می برد به ویژه با توجه به اینکه این موضوع پیامدهای وخیمی برای الفجیره و امارات و کشورهای تولید کننده نفت در منطقه به ویژه عربستان به همراه دارد.

به گفته بسیاری از کارشناسان دود حاصل از شعله ور شدن آتش جنگ قیمت نفت توسط محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در نهایت به چشمان او رفت و در واقع او از این اقدام خود نتیجه معکوس گرفت.
https://naftonline.ir/news/20761/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تازه ترين نظرات
0