تاریخ انتشارجمعه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹
مدیرکل تامین اجتماعی استان خوزستان گفت: پیش از شیوع ویروس کرونا آمار پرداختی بیمه بیکاری در خوزستان 8 هزار نفر بود اما اکنون آمار متقاضیان بالغ بر 30 هزار نفر رسیده است.
بیمه بیکاری | استان خوزستان
بیمه بیکاری | استان خوزستان
به گزارش نفت آنلاین ، سید محمد مرعشی اظهار کرد: پس از شیوع ویروس کرونا برخی از افراد و  اصناف شغل خود را از دست دادند که این عامل سبب شد به آمار بیمه بیکاری  استان افزوده شود.

وی با بیان اینکه پیش از شیوع ویروس کرونا آمار پرداختی بیمه بیکاری در خوزستان 8 هزار نفر بود، افزود: با توجه به سامانه‌ای که وزارت کار برای ثبت بیمه بیکاری طراحی کرده این آمار تا روز گذشته به بالغ بر 30 هزار نفر در  استان خوزستان رسیده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان خوزستان گفت: اکنون با تمهیداتی که دولت برای آن دسته از افرادی که شغل خود را به دلیل ویروس کرونا از دست داده‌اند اندیشیده پرداخت بیمه بیکاری به این میزان از افراد بیکار منوط به یک دستور العمل اجرایی دارد.

مرعشی با اشاره به بیمه بیکاری مربوط به شرایط خاص شیوع ویروس کرونا، عنوان کرد: دستور العمل اجرایی نحوه پرداخت بیمه بیکاری باید در ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا مصوب شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر منتظر شیوه‌نامه  اجرایی و تامین اعتبار بیمه بیکاری توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم، افزود: مقرر شد منابع بیمه بیکاری مربوط به شرایط کرونا از محل صندوق توسعه ملی تامین شود.

مرعشی در رابطه با اعتراض برخی از شهروندان به عدم تمدید خودکار دفترچه تامین اجتماعی آ‌نها، بیان کرد:  شرط اولیه تمدید دفترچه خودکار بیماران این است که بیمه بیمار تا بهمن ماه سال گذشته اعتبار داشته باشد که به صورت خودکار اعتبار آن تا اردیبهشت امسال تمدید می‌شود.

وی با بیان اینکه افرادی که جدیداً مشمول دریافت بیمه شدند این طرح شامل آن‌ها نمی‌شود، افزود: افرادی که بیمه آن‌ها در سیستم تمدید شد بیمه آن‌ها مربوط به مراکز ملکی تامین اجتماعی یا طرف قرارداد تامین اجتماعی است.

مرعشی با تاکید بر اینکه مطب‌های خصوصی ممکن است ربطی به سیستم تامین اجتماعی نداشته باشد، بیان کرد: بیمه‌های تکمیلی، تجاری هستند (ایرلن، البرز، و...) و ربطی به حیطه کار ما ندارند چرا که بیمه‌‌های تامین‌اجتماعی پایه هستند.
https://naftonline.ir/news/20724/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0