تاریخ انتشارجمعه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
سهم اوپک از واردات نفت هند در ۲۰۱۹/۲۰ به ۷۸.۳ درصد رسیده است که پایین ترین حد طی حداقل ۱۹ سال گذشته است. واردات هند از آمریکا و منطقه مدیترانه افزایش یافته است.
میزان واردات نفت اوپک توسط هندوستان | نفت آنلاین
میزان واردات نفت اوپک توسط هندوستان | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین به نقل از رویترز، اطلاعات منابع صنعتی و تجاری نشان می دهد سهم اوپک از واردات نفت هند در 2019/20 به 78.3 درصد رسیده است که پایین ترین حد طی حداقل 19 سال گذشته است. پالایشگاه‌های سومین اقتصاد بزرگ آسیا واردات درجات نفت آمریکا و مدیترانه را افزایش داده اند.

 هند که معمولاً حدود 80 درصد نیاز خود را از اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت تامین می کرد، عرضه کنندگان خود را متنوع تر کرده است. پالایشگاه‌های این کشور کارخانه های خود را برای پالایش درجات نفت ارزان‌تر تنظیم کرده اند.

 سومین وارد کننده بزرگ نفت دنیا در سال مالی منتهی به مارس 2020 حدود 4.5 میلیون بشکه در روز نفت وارد کرد که 0.9 درصد کمتر از سال گذشته است.

 حدود 3.53 میلیون بشکه در روز از این نفت متعلق به اعضای اوپک می شود.

 کل واردات هند در 2019/20 کاهش یافت چون اکثر پالایشگاه ها بخشی از واحدهای خود را برای به روز رسانی آن طبق استانداردهای سختگیرانه تر سوخت که از اول آوریل اجرایی شد بسته بودند.

 پس از این که تعطیلی های ناشی از شیوع ویروس کرونا تقاضا برای سوخت را پایین آورد، ظرفیت پالایشگاه های هند هم پر شدند. به این ترتیب هند مجبور شد پالایش نفت را کاهش داده و صادرات از کشورهای عضو اوپک را در آوریل و ماه مه پایین بیاورد.

 تقاضای سوخت در سومین اقتصاد بزرگ آسیا 0.2 درصد در 2019/20 رشد داشت که پایین ترین نرخ رشد طی بیش از دو دهه گذشته بود.

 پالایشگاه های هند در 2019/20 از تولیدکنندگان دیگری مثل آمریکا، آمریکای لاتین و مدیترانه نفت خریدند چون قیمت پایین تر درجات نفت آن ها هزینه های بالای کشتی رانی را برای هند جبران می کرد.

 نفت آمریکا و مدیترانه حدود 4.5 درصد واردات هند را در 2019/20 تشکیل می داد در حالیکه این رقم در سال گذشته 3 و 2.5 درصد بود. آمریکا در این سال مالی هفتمین عرضه کننده بزرگ هند بود ولی در سال گذشته در رتبه نهم قرار داشت.

 سهم تولید کنندگان خاورمیانه از 63 درصد به 60 درصد رسید. در سال مالی 2019/20، عراق بزرگترین عرضه کننده نفت به هند بود و پس از آن عربستان قرار داشت. پس از اینکه هند واردات نفت از تهران را به خاطر فشار آمریکا متوقف کرد ، امارات جایگزین ایران در رتبه سوم شد.
https://naftonline.ir/news/20717/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0