کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

درخواست مهم کارکنان صنعت نفت جنوب از دستگاه‌های نظارتی:

جهت شفافیت مالی به پروژه دو هزار واحدی مسکن مهر نفت اهواز ورود کنید

4 ارديبهشت 1399 ساعت 18:22

کارکنان شاغل صنعت نفت در جنوب و از اعضای مسکن مهر ۲۰۰۰ واحدی نفت اهواز با انتشار نامه ای خواستار بازرسی مالی عاجل از این پروژه توسط نهادهای نظارتی شدند.


به گزارش خبرنگار نفت آنلاین ، کارکنان شاغل صنعت نفت در جنوب و از اعضای مسکن مهر ۲۰۰۰ واحدی نفت اهواز با انتشار نامه‌ای که به نفت آنلاین نیز ارسال شده است خواستار بازرسی مالی عاجل از این پروژه توسط نهادهای نظارتی شدند.

در بخش هایی از این نامه آمده است:

*حدود ۱۰ سال است که از آغاز ساخت پروژه مسکن مهر نفت اهواز می گذرد و راه و شهر سازی از زمان وزارت آخوندی تا کنون کارشکنی می کند و علی رغم پیشرفت صد درصدی بلوک F همچنان واحدهای این بلوک به اعضا تحویل داده نشده اند و طی فراز و نشیب ها و توقف های فراوان باز پروژه در تکمیل سایر بلوک ها کاملا  متوقف شده است و در برخی فازهای بعدی ، پیشرفت پروژه به مراتب کمتر است.

*تاکنون مکاتبات متعددی با راه و شهرسازی و دیوان محاسبات کمیسیون عمران استانداری و مجلس و استاندار خوزستان و بازرسی استانداری و وزیر و نمایندگان مجلس انجام شده ولی بی نتیجه و بلا اثر مانده است.

*از زمانی که دست شرکت نفت از پروژه کوتاه شد ، کار نیز قطع شد و بسیار با کندی ادامه پیدا کرد.

* شرکت نفت جهت تسریع در تکمیل مجموعه احداث سه مدرسه -مجتمع ورزشي و مسجد را با اعتبار١٢ميلياردتومان تقبل نمود كه دو مدرسه ان تكميل و بهره برداري شده است.

*پس از شکایت اعضا به دفتر حجت الاسلام رئیسی رییس محترم قوه قضائیه ، اواخر سال ۹۸ جلسه ای در شعبه دادگستری باهنر  با حضور معاون دادستان اهواز تشکیل شد و شکایات متعددی هم به دادگستری اهواز در این خصوص شده است.

* با اینکه تاخیر پروژه به عهده دستگاه نظارت یعنی راه و شهرسازی و بی کفایتی پیمانکار راه و شهرسازی است بانک مسکن اعلام نمود جریمه اطاله زمان پروژه را از متقاضی و نه پیمانکار خواهد گرفت! و بر این اساس وقتی که اعضا برای دریافت دفترچه اقساط وام بانک مسکن به این بانک مراجعه می کنند با عجیب ترین مبلغ بازپرداخت وام مواجهه می شوند! بطور مثال برای کسانی که وام سی میلیون تومانی مسکن تخصیص داده شده بوده در دفترچه اقساط مبلغ وام بسیار بالاتر از سی میلیون تومان بود! ( بعنوان نمونه 51 میلیون تومان!!!!!!! / این مبلغ تازه اصل وام بوده و سود وام نیز طبق معمول سایر وام های بانکی به آن اضافه خواهد شد ) و اینکه اعضا همچنان در حال قسط دادن هستند و از تحویل خانه خبری نیست!

* حدود ۸۰۰ خانوار از کارکنان شرکت های نفتی در استان خوزستان که عمدتا بی خانمان و مستاجر و از قشر ضعیف کارگر  و قراردادی و ارکان ثالث و بازنشسته و بعضی فلج و بیمار سرطانی و جانباز و شاهد و سالخورده و برخی جوان تازه تشکیل زندگی داده اند در فازهای Fو G و H و ... درگیر و اسیر این مسئله هستند و بعضی ها فوت شدند و به خانه آخرت رفتند و هنوز تکلیف خانه دنیا برایشان معلوم نشده! 

* این پروژه شرایط پروژه های مسکن مهر را ندارد و علی الظاهر نام مسکن مهر را یدک می کشد چرا؟ چون قیمت آن چند برابر برای متقاضی تمام شده و فعلا هم پس از ۱۰ سال چشم انتظاری متوقف  مانده!

*از دیوان محاسبات مجلس و نهادهای نظارتی مثل بازرسی استان خواسته ایم جهت شفافیت مالی به پروژه راه و شهرسازی ورود کنند!؟ چرا به این مسئله ورود نمی کنند و چرا گزارش آن را به عموم ملت ارائه نمی کنند چه مصالحی مهم تر از حق محرومین و مستضعفین که صاحبان و وارثان انقلابند وجود دارد؟!

 

گروهی از اعضای مسکن مهر ۲۰۰۰ واحدی نفت اهواز
 
شایان ذکر است پروژه٢٠٠٠واحدي مسكن مهر نفت اهواز كه سال ٨٩ در راستاي تفاهم نامه في مابين وزارت نفت و وزارت راه و شهرسازي در اراضي در اختيار شركت نفت شروع به كار كرده است ، حدود٤سال است كه تعطيل و بلاتكليف شده است.

اين پروژه كه سه وزير راه و شهرسازي ،سه استاندار و ٤ مديركل راه و شهرسازي را به خود ديده نگراني هاي فراواني جهت متقاضيان خود بوجود اورده و چشم انتظار اقدام عملي جهت اتمام واحدهاي باقي مانده مي باشند.

حدود ٤سال از تعطيلي كامل اين پروژه عظيم مي گذرد و علي رغم بازديد هاي مكرر استاندار ،طرح سوْال و نطق نمايندگان مجلس و دادن وعده هاي متعدد از سوي مديركل هاي وقت راه و شهرسازي هيچ اتفاقي جهت اتمام كار حاصل نشده است و اين سوْال باقي است كه چه مافيايي پشت پيمانكاران غير بومي اين پروژه بوده و هستند ، بگونه اي كه اخيرا جمعي از اعضا با دادن نامه اي به ريیس قوه قضاييه و برخي دستگاههاي نظارتي متقاضي حساب رسي مالي از پروژه بوده اند!


کد مطلب: 20713

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/20713/جهت-شفافیت-مالی-پروژه-دو-هزار-واحدی-مسکن-مهر-نفت-اهواز-ورود-کنید

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir