تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۷
چین ذخیره سازی نفت خام در مخازن استراتژیک و اقتصادی خود را در سه ماهه اول ۲۰۲۰ دوبرابر کرده است. به این ترتیب از قیمت پایین نفت بهره برده و در عین حال از بازار در بحبوحه کاهش تقاضا حمایت می‌کند.
افزایش ذخایر نفتی چین | نفت آنلاین
افزایش ذخایر نفتی چین | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین به نقل از اویل پرایس، چین ذخیره سازی نفت خام در مخازن استراتژیک و اقتصادی خود را در سه ماهه اول 2020 دوبرابر کرده است. به این ترتیب از قیمت پایین نفت بهره برده و در عین حال از بازار در بحبوحه کاهش تقاضا حمایت می‌کند.

کلاید راسل، کارشناس رویترز، بر اساس اطلاعات رسمی چین تخمین می‌زند حدود 2 میلیون بشکه در روز نفت که از ژانویه تا ماه مارس وارد چین شده پالایش نشده است. این در حالی است که در سه ماهه اول 2019، از تمام نفتی که چین وارد یا در داخل تولید می‌کرد، فقط 1.07 میلیون بشکه در روز پالایش نشده و ذخیره می شد. اختلاف میزان نفتی که در سه ماهه اول 2019 ذخیره می‌شد با نفتی که در 3 ماهه اول سال جاری ذخیره شده نشان می دهد چین ذخیره نفت در مخازن استراتژیک و اقتصادی خود را دو برابر کرده است.

 چین هیچگاه موجودی نفت خود را رسما اعلام نمی کند، بنابراین تمام ارقامی که از ذخایر این کشور گزارش می‌شود تنها تخمین هایی است که تحلیلگران می زنند. اطلاعات رسمی گمرک نشان می دهد علی رغم شیوع ویروس کرونا که تقاضای نفت در چین را پایین آورده، این کشور واردات خود را چندان کاهش نداده است. 

 پس از برداشته شدن تعطیلی های ناشی از ویروس کرونا، پالایشگاه های نفت چین محموله‌های بسیار ارزان این کالا را از آلاسکا ،کانادا و برزیل می خرند و از تخفیف های بالا به خاطر نبود تقاضا در سراسر جهان بهره می برند.

 واردات نفت خام چین در ماه مارس 4.5 درصد به صورت سالانه افزایش داشت ولی نسبت به ژانویه و فوریه پایین آمد بود. پالایشگاه های مستقل از پایان فوریه قراردادهای نفتی برای تحویل در ماه‌های مارس و آوریل بسته بودند.

 ذخیره سازی چین به تنهایی نمی تواند بازار نفت را در حال حاضر نجات دهد. قیمت نفت دوباره از آغاز این هفته در بحبوحه سقوط تقاضا و کاهش منابع ذخیره سازی در آمریکا و کل جهان پایین آمده است.
 
https://naftonline.ir/news/20702/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0