تاریخ انتشارسه شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۱
یک استاد اقتصاد دانشگاه گفت: وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ضرورت کاهش نقش درآمدهای نفتی در اقتصاد کشور را تاکید داشتند، امروز این تدبیر حکیمانه را درک می‌کنیم.
تدابیر حکمیانه رهبر انقلاب | نفت آنلاین
تدابیر حکمیانه رهبر انقلاب | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین مجتبی زارع صبح امروز  در بندرعباس اظهار کرد: یکی از تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر، تاکید جدی و پیگیری دوراندیشانه ایشان در زمینه کاهش وابستگی بودجه کشور به درآمدهای نفتی بود.

وی افزود: بیشترین آسیب به اقتصاد کشور را وابستگی بیش از اندازه به درآمدهای نفتی وارد آورد چرا که سبب کم‌تحرکی اقتصاد ملی و کاهش اثرگذاری نبوغ در حوزه مناسبات اقتصادی شد اما بحمدالله طی یک سال‌های اخیر با تدابیر هوشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی شاهد تغییر مسیر نظام بودجه‌ریزی کشور و کاهش نقش درآمدهای نفتی در بودجه سالانه کشور هستیم.

این استاد دانشگاه با بیان این که اقتصاد نفتی بیشترین آسیب را از تحریم می‌دید، عنوان کرد: اکنون بحمدالله تحریم‌کنندگان نفت ما قادر به ایجاد خلل در اقتصاد ملی ما نیستند چرا که بخش اعظمس از بودجه کشور به دیگر منابع وابسته است که تابعی از تحریم‌ها نیستند.

زارع خاطرنشان کرد: قیمت کنونی نفت در بازارهای جهانی بدنبال شیوع ویروس کرونا به کمتر از ۱۰ دلار رسیده و اگر ما اقتصادی وابسته به نفت داشتیم، اکنون باید مصیبت بزرگی در کشور بوجود می‌آمد و اقتصاد ما ورشکسته و نابود می‌شد و دست گدایی به سوی قدرت‌های جهانی برای ارزاق عمومی مورد نیاز مردم دراز می‌کردیم.

وی مخالفت و سنگ‌اندازی آمریکا در اخذ ۵ میلیارد دلار وام از صندوق جهانی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: ۴۰ سال است که ایران به عنوان عضوی از صندوق جهانی یک دلار وام دریافت نکرده اما متاسفانه اکنون که در بحران کرونا درخواست دریافت ۵ میلیارد دلار را دارد، با هزار نیرگ آمریکایی‌ها مواجه شده است.

این دکترای اقتصاد تصریح کرد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در آغاز سال ۹۹ تدبیری خردمندانه برای اداره کشور است و ما باید به همت جمعی ۸۰ میلیونی خود قوی شویم تا بتوانیم اثرگذاری خودمان را در این دنیای پرهیاهو که چهره واقعی حاکمان فاسد غرب را در راهزنی از ملت‌ها در بحران کرونا دیدیم، داشته اما وابسته نباشیم.
 
https://naftonline.ir/news/20689/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0