تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
ادامه انتقادات کارکنان غیررسمی نفت از دستمزد 99:

دستمزدی که کفاف زندگی کارکنان را نمی دهد!

از زمان تعیین دستمزد 99 هزاران نفر از کارکنان قراردادی و پیمانکاری صنعت نفت با ارسال پیام هایی بی شمار به نفت آنلاین از میزان مزد 99 بشدت انتقاد کردند .
دستمزد 99 و انتقاد کارکنان صنعت نفت | نفت آنلاین
دستمزد 99 و انتقاد کارکنان صنعت نفت | نفت آنلاین
به گزارش خبرنگار نفت آنلاین ، از زمان تعیین دستمزد ۹۹ هزاران نفر از کارکنان قراردادی و پیمانکاری صنعت نفت با ارسال پیام هایی بی شمار به نفت آنلاین از میزان افزایش دستمزد در سال ۹۹ بشدت انتقاد کردند .

این کارکنان اعتقاد دارند افزایش مزد ۹۹ به هیچ عنوان کفاف مخارج و زندگی آنان را نمی دهد و از مسئولین دولتی خواستند در این خصوص تجدید نظر کنند.

تعیین دستمزد ٩٩ کارگران در هفته گذشته که با حاشیه‌های زیادی همراه بود.

از جمله این حاشیه ها می توان به امضا نکردن صورتجلسه شورای عالی کار توسط نمایندگان کارگری اشاره کرد.

پس از آن مناقشات، بین کارگران و کارفرمایان در خصوص مزد ٩٩ در محیط‌های مجازی ادامه داشت و در این بین کارشناسان اقتصادی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز وارد میدان شدند و نظرات خود را در تایید و رد افزایش مزد ٩٩ بیان کردند.

نمایندگان کارفرمایی معتقد بودند مصوبه شورای عالی کار قانونی
و لازم الاجراست و از سوی دیگر نمایندگان کارگری معتقدند در این مصوبه مفاد ماده ۴١ قانون کار که بر تعیین دستمزد براساس نرخ تورم و هزینه زندگی کارگران است لحاظ نشده است.

در این خصوص خبرگزاری ایرنا صبح امروز نوشت : با بالا گرفتن انتقادها، ذینفعان در این موضوع مذاکرات برای بازنگری دستمزد ٩٩ را شروع کردند و جلساتی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای رسیدن اجماع شروع شده است و طبق سال‌های گذشته وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید بخشنامه دستمزد را پس از پایان جلسه شورای عالی کار و تعیین دستمزد ابلاغ می‌کرد؛ با توجه به اینکه تاکنون اقدامی در این خصوص انجام نشده، احتمال داده می‌شود مصوبه مزد ٩٩ دستخوش تغییراتی شود.

پیش‌بینی می‌شود این بازنگری تا پایان فروردین ماه اعلام شود.

کارکنان غیررسمی نفت با توجه به اینکه معیشت آنان به تعیین دستمزد ۱۳۹۹ گره خورده است بدقت اخبار مرتبط با این موضوع را دنبال می کنند.

نفت آنلاین امیدوار است اگر میزان دستمزد تعیین شده ۹۹ تغییر نکرد ، حداقل وزارت نفت فکری برای جبران این موضوع در سال جدید نماید تا میزان بسیار پایین درصد افزایش دستمزد ۹۹ نسبت به نرخ اعلامی تورم برای کارکنان پرتلاش و زحمتکش نفت محسوس نباشد.
https://naftonline.ir/news/20616/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
آوا
اون از وضعیت قراردادی ها به مدت معین که هفت خوان رستم و جلو پاشون گذاشتن که عده کثیری تبدیل نشوند و هر سال کلی از حقوقمان پایمال شده اینم از وضعیت بقول خودشون نرخ جدید حقوق تا کی بی عدالتی تا کی زیر بار ظلم بودن فقط خدا باید به فریادمون برسه .
feedback
Iran, Islamic Republic of
امین
سلام این افزایش حقوق مگه برای رسمی ها رو میده ما هم مثل شما ۱۸ سال سابقه کار هستم با مدرک کارشناسی ارشد یه کارمند قراردادی شرکت بیاد حقوق مون رو با هم مقایسه کنیم اگه مال ما بیشتر بود جاها مون رو عوض کنیم به شرطی که سوابق کاری م از بین نره حقوق پایه من یک میلیون و نهصد هزار تومن هست هر کسی پایه هست بیاد جلو ..... افزایش شما ۲۱ درصد هستش و افزایش حقوق ما ۱۵ درصد نزدیک عید ما فقط عیدی گرفتیم و شما به غیر از عیدی ۱۰م کمک معیشتی مثل هر سال گرفتید و همیشه هم طلب کارید
feedback
Iran, Islamic Republic of
فرزاد
عالی گفتی برادر. یجوری میگن دستمزد کارکنان قراردادی کفاف زندگیشونو نمیده انگار حقوق رسمی ها صرفا چون رسمی هستن همه جوره آدمو ساپورت میکنه. شایدم چهارتومن رسمی ها بیشتر از چهار تومنه قراردادی هاست و ما نمیدونیم
feedback
Iran, Islamic Republic of
سليمي
به نظر من برترين مدير سال نفتي
مهندس مهران مكوندي است
چون ايشان باتوجه به تخصص بالا در زمينه نفت همچنين انساني شريف ،سالم ،مومن و پيگير مساعل كاري پرسنل مي باشد و لغب برترين مدير سال نفتي لايق ايشان ميباشد
feedback
Iran, Islamic Republic of
فرید
چرا شما قراردادی ها پا تونو تو کفش رسمی ها میکنید بروید از حق خودتان دفاع کنید من نمیدانم رسمی ها چه هیزم تری به شما فروخته اند باید یک فرقی بین رسمی با قراردادی باشه
feedback
Iran, Islamic Republic of
Ali
چون زحمتشو نیروهای پیمانکاری و قراردادی انجام میده رسمی ها هم حقوق های بالا بگیرن پس هیچی نگین چون نا حقی شده در حق ماها
feedback
Iran, Islamic Republic of
esi
فرقش تو فیش حقوقیته که از هر نظر پیمانکارا کار بیشتری میکنن ولی یک دهم شما حقوق میگیرن
feedback
Iran, Islamic Republic of
Kazem
سلام
چرا هیچ رسانه ای از حقوق پایین رسمی های با بیس پایین دم نمیزنه !!!!؟؟؟
اینا از قراردادی ها و در برخی موارد از پیمانکاری ها هم حقوق پایین تری دریافت می کنند !
تو این دولت کثیف به رسمی های با بیس بالا بالای ده میلیون اضافه شد ولی به بیس پایین ها زیر یک میلیون تومان !!!
0