تاریخ انتشارشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
خوزستانی ها کرونا را بیشتر جدی بگیرید:

افزایش شیب ابتلا به بیماری کرونا در خوزستان

استاندار خوزستان گفت: آمار ابتلا به کرونا در خوزستان به یک هزارو و ۷۸ بیمار رسیده و اگر چه شیب میزان مبتلایان در خوزستان از میانگین کشور کمتر است اما رو به افزایش است.
کرونا و استان خوزستان | نفت آنلاین
کرونا و استان خوزستان | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین ،  غلام‌رضا شریعتی استاندار خوزستان امشب در گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم خوزستان، اظهار کرد: ۲۰۰ مورد اول مبتلا به ویروس کرونا  در استان، سابقه مسافرت به خارج از  استان و سپس بازگشت را داشتند.

 وی با بیان اینکه ابتلا به بیماری کرونا در شرایط نسبتا پایدار قرار دارد، گفت: در استان آمار کرونا به یک هزار و ۷۸ بیمار  رسیده است اگر چه شیب میزان مبتلایان در خوزستان از کشور کمتر است اما رو به افزایش است.

استاندار خوزستان عنوان کرد: از ابتدای اسفند ماه و در  ۱۸ و ۲۰  فروردین موارد سندروم شدید  تنفسی اوج گرفت اما شیب کمتری  به خود گرفت.

وی‌با بیان اینکه فوتی‌ها در استان به ۱۲۶ نفر رسیده، افزود: هیچ مورد مشکوکی را دفن نکردیم تا تکلیف آن  مشخص شود که بیمار کرونا داشته یا خیر؛ حتی کسانی که عادی  فوت کردند تا زمانی که  تکلیف انها مشخص نشد، دفن نشدند.

استاندار خوزستان بیان کرد: تا کنون تعداد ۴ هزارو ۱۸۶ مورد آزمایش و تست کرونا گزارش شده که از این تعداد یک هزار و ۷۸ نفر  مثبت و موارد بهبودی ۷۷۲ مورد و ۱۸۰ بستری و ۱۲۶ فوتی بود.

وی گفت:  ۵۲ افراد مبتلا بانوان و ۴۸ درصد آقایان بودند؛ ابتلا بیشتر در گروه سنی ۴۵ تا ۵۹ و بعد ۳۰ تا ۴۴  و سپس مربوط به گروه سنی ۶۰ تا ۷۴ سال است.

شریعتی با بیان اینکه ۴۵ درصد افراد مبتلا به کرونا در خوزستان، بیماری زمینه ای داشتند و ۵۵ درصد نداشتند، گفت: کسانی که بیماری کلیوی، قلبی، ریوی دارند توصیه میشود که بیشتر مراقبت کنند چون آسیب پذیرتر هستند.

وی با بیان اینکه ۷۲ درصد فوتی‌ها مربوط به کسانی است که بیماری زمینه‌ای دارند، گفت: بالای ۳۴ درصد مبتلایان  مربوط به بیماران قلبی عروقی  و ۳۰ درصد دیابت و بعد فشار خون و ریوی است؛ همچنین آمار ابتلا و فوت در میانگین سنی بالا است و جوانان کمتر مبتلا می‌شوند.

وی با اشاره به پراکندگی مبتلایان در مناطق مختلف اهواز و برخی شهرستان ها عنوان کرد: در شرق اهواز ۱۹۴ مورد و در غرب اهواز ۱۸۶، خرمشهر ۹۷ و دزفول ۹۴ مبتلا شده‌اند که آمار اهواز غرب در حال نزدیک شدن به  آمار  شرق اهواز است.

شریعتی با بیان اینکه آمار مبتلایان شهرستانهای خرمشهر و باوی همچنان بالا است، شهرستان رامشیر مورد تذکر ما است این شهرستان به لحاظ تعداد مبتلایان جزو شهرهای آخر ما بود اما به دلیل کم توجهی و عدم رعایت مسائل بهداشتی امارش بالا رفت؛ همچنین آمار این شهرستان نشانه آن است که اقدامات انجام شده توسط مسوولان آن طبق انتظار  نبوده است.

وی در تشریح چگونگی افزایش آمار مبتلایان در شهر رامشیر ، بیان کرد: در ۱۳ فروردین فردی از اهواز  به یکی از روستاهای رامشیر که خویشاوندان وی آنجا بودند سفر کرد که شب به  همراه  ۶ نفر در همان روستا در  چادر خوابید و ۶ نفر در روستا را  آلوده کرد و آن  ۶ نفر ۷ نفر دیگر را آلوده کردند.

وی افزود: در مجموع ۱۳ نفر در رامشیر آلوده شدند که ۱۲ نفر مربوط به روستای مطبگ و یک نفر مربوط به روستای رمیله بود.
`
شریعتی بیان کرد: با شرایط پیش آمده امکان طغیان در آن روستاها وجود دارد به همین دلیل آنها را  قرنطینه کردیم و فردا و پس فردا ، این روستاها تعطیل اعلام شد تا بتوان موارد انتقال در این روستاها را کنترل کرد.

وی با بیان اینکه حفظ سلامت مردم اولویت دارد اما باید به اقتصاد و معیشت مردم نباید آسیبی برسد، گفت: از اینجا به بعد مرحله پذیرش ویروس در جامعه است و ضرورت تغییر رفتار ما است تا زمان پیدا شدن واکسن یا داروی موثر برای درمان کرونا باید با آن جنگید‌.

استاندار خوزستان با اشاره به تغییراتی که ویروس کرونا در حوزه های مختلف اقتصادی ، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی به وجود آورد، افزود: در این مرحله با پذیرش تغییرات و سازگار کردن خود به جنگ کرونا خواهیم رفت.

شریعتی گفت: در صورت مشاهده هر گونه عدم رعایت اصول بهداشتی و افزایش امار مبتلایان بدون هیچ درنگی به افزایش تدابیر سخت گیرانه قبلی در آن منطقه برخواهیم گشت و قوانین محدود کننده را اجرا خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه میزان مراقبت های بهداشتی  مردم در  اهواز کاهش پیدا کرده است، گفت: آمار اهواز نسبت به هفته قبل شیب تندی داشت؛ ۸۵ درصد دید و بازدید مردم اهواز  در ایام تعطیلات کم شد اما  همان ۱۵ درصد موارد ابتلا را به ویژه در اهواز غرب  بالا برد و  این نگران کننده است.

شریعتی عنوان کرد: دزفول و ماهشهر باید مراقبت بیشتری کنند هر چند در چند روز اخیر کنترل خوبی  کردند؛ آمارها نشان میدهد در تاریخ ۱۰ فروردین یکی از شهروندان  اهوازی با سفر به یکی از روستاهای اطراف اهواز ۱۱ نفر را آلوده کرد.

وی افزود: شرکت در مراسم خاکسپاری در اهواز سبب مبتلا شدن ۸ نفر شد؛ این در حالی است که ما مرتب از مردم خواهش کردیم در مراسم عروسی و عزا و تجمعات نکنند  چرا که سبب افزایش موارد ابتلا می‌شوند.
https://naftonline.ir/news/20588/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0