تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
عموم مردم بیشتر با یک طرف از تاکتیک های معامله گران آشنا هستند - فروش دارایی پس از افزایش قیمت آن. با این حال ، روندهای مخالف به همان اندازه ممکن است سود ایجاد کنند.
نحوه ردیابی رکود تجارت در هر بازار
عموم مردم بیشتر با یک طرف از تاکتیک های معامله گران آشنا هستند - فروش دارایی پس از افزایش قیمت آن. با این حال ، روندهای مخالف به همان اندازه ممکن است سود ایجاد کنند. فروش كوتاه و فروش طولانی در حوزه سهام ، تجارت آنلاین فارکس و CFD استفاده می شود. در اینجا راهنمای نهایی شما برای شناسایی و استفاده از دینامیک نزولی در هر روش بررسی میشود .
جدیدترین نمونه را در نظر بگیرید. در میان همه گیری کرونا  ویروس در مارس 2020 ، فولکس واگن تعطیلی کارخانه های خود در سراسر اروپا را اعلام کرد. کسانی از این وضعیت سود بردند که از طریق فروش کوتاه مدت سهام خود را بسرعت بفروش رساندند  . این بدان معنی است که آنها قبل از سقوط قیمت سهام در پی اخبار در رسانه ها ، آن را فروخته اند. این سرمایه گذاری آنها را از کاهش ارزش محافظت کرد.

چگونه روند نزولی ساختار یافته و بوجود می آیند

در هر نوع از این روند ، دو موج به هم پیوسته وجود خواهد داشت - ابتدا کاهش و سپس اصلاح. به عنوان مثال ، قیمت ۱۲ دلار ابتدا می تواند به ۷ دلار سقوط کند ، سپس به ۷.۵ دلار صعود کند و دوباره به ۷.۲ دلار برسد. این الگوی شامل سه حرکت موج مشخص قیمت است.
. در این حالت ، قیمت بین ۱۲ تا ۷ دلار و از ۷ تا ۷.۵ متغیر است. تغییرات متوسط در امواج اصلاحی رخ می دهند: از ۷.۵ دلار تا ۷.۲ دلار.
این توصیف منطق کلی هر روند نزولی است. بخش های ضربه ای منحنی به سمت پایین هدایت می شوند ، که مهمترین تغییرات را به همراه دارد ، در حالی که مناطق اصلاحی حاوی افزایش متوسط است.
این نمودار را در نظر بگیرید. چنین کمکی های بصری برای نشان دادن تغییرات نرخ ارز در بازار بورس استفاده می شوند. در اصل ، این توالی فراز و نشیب است که بخش های نزولی برجسته ترین آن هستند.

پتانسیل معکوس

این اتفاق وقتی می افتد که نقض الگو مشاهده شود. یعنی هنگامی که  "بیشترین حداکثر و بیشترین حداقل " توصیف می شود. نقطه شروع یک واژگونی ممکن است به شکل امواجی چشمگیر به سمت بالا حرکت میکند و به دنبال آن سقوط متوسط انجام می شود.
همچنین FXTM  پیشنهاد میکند وقتی که معامله گران تصمیم می گیرند ، رفتار خود را مبتنی بر اطلاعات در زمان واقعی قرار دهند لازم است بازار را از نزدیک رصد کنید. در هر مورد خاص بیش از یک سناریوی ممکن وجود دارد. به عنوان مثال ، روند نزولی با علائم معکوس می تواند به پویایی استاندارد خود بازگردد. در عین حال ، حرکت یک طرفه یا روند صعودی نیز ممکن است. حالت اول زمانی رخ می دهد که امواج متضاد در اندازه مشابه هستند. این همچنین به عنوان حرکت در یک "محدوده" نیز خوانده می شود.

روند نزولی: رویکرد معاملات

به طور کلی ، توصیه می شود در اصلاحات صعودی در یک روند نزولی معامله را متوقف نمایید . در شرایط مخالف ، با اصلاحات نزولی در روند صعودی ، توصیه می شود خرید کنید. معامله گران ممکن است تحلیل خود را بر اساس بازه های زمانی کوتاه مدت یا بلند مدت انجام دهند.
نمودارهای اول شامل نمودارهای تیک و یک دقیقه ای هستند. پویایی طولانی تر از طریق نمودارهای روزانه ، هفتگی و ماهانه توصیف می شود. هر چه نمودار ثابت باشد منطق اساسی یکسان است. تفاوت در طول روند مشاهده میشود.
به محض اینکه متوجه یک موج ضربه ای به سمت پایین (یعنی سقوط قابل توجه) شدید ، می توان پیشنهاد کرد که روند نزولی شروع شده است. این امر تایید می شود که افزایش بعدی بیشتر از نقطه شروع افت نباشد (زیرا امواج اصلاحی کوتاه تر هستند). این در حالی است که فروش کوتاه ترجیح داده می شود ، زیرا انتظار می رود موج نزولی دیگری در جریان باشد.

معاملات خود را ارزیابی نمایید

سکوهای معاملاتی ابزارهای مختلفی را برای کاهش ضررهای احتمالی در صورت چرخش غیر منتظره بازار فراهم می کنند. علاوه بر این ، آنها به صورت خودکار هستند ، به این معنی که نیازی به نصب روی صفحه کامپیوتر نیست. یک "ضرر متوقف شده" در تجارت باعث می شود که ریسک کنترل شود و ابزار "سود" اجازه می دهد تا پس از رسیدن قیمت به سطح معینی ، اجرای خودکار وظایف خود را انجام دهند.
برای تغییرات رو به پایین ، موقعیتهای شما مطابق با نقطه پایین قبلی انتخاب می شوند. با شروع روند قوی تر - ممکن است سود شما پایین بیاید. فروشندگان کوتاه مدت آن را باید در نزدیکی مقدار حداقل قبلی قرار دهند. برای روندهای قدرتمند ، هدف پایین تر از این نقطه می رود ، در حالی که الگوهای ضعیف تر باید شما را وادار کند که کمی بالاتر از آن بروید.
طیف وسیعی از استراتژی های بازرگانی طی دهه ها توسعه یافته است. به عنوان مثال ، سطوح اصلاح فیبوناچی وجود دارد ، که به شما امکان می دهد مناطقی خاص را که در آن معکوس یا توقف موج اصلاحی پیش بینی شده است ، مشاهده کنید. از طرف دیگر ، می توانید منتظر بمانید تا تجمع آن متوقف شود ، بنابراین ارزش با شروع یک قطره ، به یک طرف حرکت می کند و فروش کوتاه می شود.
خط پایین
هر روند نزولی شامل حرکات دو موج است. قوی تر به پایین می رود و به عنوان یک ضربه گفته می شود ، در حالی که حرکت های ضعیف تر به سمت بالا به عنوان امواج اصلاحی شناخته می شوند. ابزارهای خودکار به معامله گران این امکان را می دهند که قبل از پایان کار ، در طول بخش های اصلاح اقدام به فروش کوتاه کنند. اهداف قیمت به شما امکان خروج از سود را می دهند ، در حالی که توقف ضرر مانع از ریسک بیش از حد خواهد شد.
 
https://naftonline.ir/news/20560/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0