تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از کمک پنج میلیارد تومانی صنایع پتروشیمی برای مقابله با کرونا در استان بوشهر خبر داده است، اما فرمانده ارشد شرایط اضطرار منطقه ویژه پارس از کمک بیش از ۳۰ میلیارد تومانی گفته بود.
سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس | نفت آنلاین
سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، دکتر سید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بیشتر نیاز‌های این دانشگاه در زمینه تامین ماسک، لباس حفاظتی، مواد ضد عفونی، دستگاه‌های ونتیلاتور (تنفس مصنوعی) و رادیولوژی تشخیصی و دیگر است و دراین شرایط حساس حضور همه دستگاه‌ها از جمله صنایع درکنار دانشگاه ضروری است.

او در باره کمک سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در شرایط شیوع ویروس کرونا عنوان کرد: هرچند این سازمان کمک‌های زیادی به شهر‌های جنوبی استان در زمینه تحویل وسایل بهداشتی از جمله آب ژاول برای شست و شوی شهر‌ها و بعضی اقلام محافظتی داشته‌است، اما تاکنون به صورت مستقیم به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر کمک نکرده است.
  رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تاکید کرد: انتظار ما از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی این است که برای تامین اکسیژن ساز‌های بیمارستان‌ها، خرید دستگاه‌های تنفس مصنوعی، راه‌اندازی اتاق‌های فشار منفی برای نگهداری بیماران حاد تنفسی به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر کمک کند.
کشمیری بیان کرد: شورای راهبردی پتروشیمی‌ها در پاسخ به نامه‌ای که به آن‌ها ارسال شد به حساب مشترک دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و اتاق بازرگانی در قالب پویش کمک به دانشگاه پنج میلیارد تومان کمک کرد و قرار شد این وجه برای خرید وسایل حفاظتی و زیرساخت‌های درمانی استان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر قرار گیرد.

او گفت: همچنین قرار است شورای راهبردی پتروشیمی‌ها در هفته جاری به حساب هدایای دانشگاه چهار میلیارد تومان دیگر واریز کند که با احتساب مبالغ قبلی میزان کمک این شورا به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به ۹ میلیارد تومان خواهد رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: افزون براین اتاق بازرگانی بوشهر در فاز نخست ۲۳ دستگاه دستگاه تنفس مصنوعی، گان‌های حفاظتی،  ماسک ان ۹۵،  ۲هزار لیتر مایع ضد عفونی تحویل این دانشگاه داده‌است.

کشمیری ادامه داد: تاجران و بازرگانان استان بوشهر تاکنون بیش از یک میلیارد تومان در زمینه تامین و خرید تجهیزات و وسایل مورد نیاز بیمارستان‌ها با دانشگاه علوم پزشکی بوشهر همکاری کردند و افزون براین نیز ۳۰۰ میلیون تومان وجه نقد کمک شده‌است.

او گفت: همچنین استانداری این استان نیز تاکنون یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان نقد و ۲.۵میلیارد تومان اعتبار برای انجام تاسیسات برق اورژانس هسته‌ای کمک کرده و  ۲.۵میلیارد تومان دیگر نیز در این پروژه متعهد به همکاری و کمک شده‌است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: اداره اموال تملیکی استان بوشهر نیز تاکنون نزدیک به ۷۰ تا ۸۰ هزار ماسک با پرداخت مبالغی خریداری و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نیز ۱۰ هزار ماسک ان ۹۵ به صورت رایگان کمک کرده‌است.

کشمیری با تاکید براینکه نباید در این شرایط سخت دانشگاه علوم پزشکی را تنها گذاشت یادآور شد: از دستگاه‌های مختلف در شهرستان‌های استان کمک‌های پراکنده‌ای به مراکز بهداشت و درمان استان بوشهر شده‌است که جای قدردانی دارد.

فرمانده ارشد شرایط اضطرار منطقه ویژه پارس پیش از این اعلام کرده بود: طبق دستور وزیر نفت و در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی صنعت نفت، گاز و پتروشیمی مستقر در پارس جنوبی تاکنون نزدیک به ٣٠٠ میلیارد ریال برای مقابله با بیماری کرونا در استان بوشهر به صورت نقدی و غیرنقدی هزینه کرده‌اند.

پیروز موسوی با بیان اینکه از این میزان، ۱۰۰ میلیارد ریال به صورت نقدی از سوی شرکت‌های پتروشیمی مستقر در پارس جنوبی برای تأمین تجهیزات پزشکی، درمانی و بهداشتی به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اختصاص یافته است گفته بود: ٢٠٠ میلیارد ریال کمک‌های غیر نقدی در قالب تهیه اقلام بهداشتی و پزشکی به منظور استفاده در اماکن و تأسیسات نفتی و همچنین در جهت کمک به شهرستان‌های همجوار با صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در استان بوشهر برای برخورداری شبکه‌های بهداشت و درمان و بیمارستان‌ها اختصاص یافته است.
 
https://naftonline.ir/news/20552/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0