کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برگزاری مانور واکنش در برابر مبتلایان به کرونا در نفت خزر

18 فروردين 1399 ساعت 18:55

رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت نفت خزر از برگزاری مانور واکنش در برابر بیماران مبتلا به ویروس کرونا در منطقه عملیاتی شرکت نفت خزر خبر داد.


به گزارش نفت آنلاین به نقل از شرکت نفت خزر، امیرمسعود قاسمی در این باره اظهار کرد: این مانور به‌منظور افزایش سطح آشنایی با نحوه مقابله با بیماران مشکوک به کرونا در منطقه عملیاتی شرکت نفت خزر برگزار شد.

وی با اشاره به فرآیند این مانور افزود: پیرو نظارت واحد اچ‌اس‌یی و انجام پایش تب‌سنجی در منطقه عملیاتی خزر از سوی واحد حراست، ‌یکی از کارکنان که دارای علایم دمای بدن ۳۸.۵ درجه سانتی‌گراد و سرفه‌های خشک و نشانه‌هایی از اختلال‌های تنفسی بود در بدو ورود به منطقه عملیاتی شناسایی و با توجه به علائم مشاهده‌شده، وی مشکوک به ابتلا به کووید-۱۹ تشخیص داده شد و برهمین اساس بلافاصله برای معاینه و تشخیص دقیق‌تر و در صورت نیاز ایزوله به بهداری انتقال داده شد.

پس از معاینه کامل و حصول اطمینان از ابتلا به بیماری، هماهنگی لازم برای اعزام وی از طریق آمبولانس به مرکز بهداشت و درمان صنعت نفت در ساری و بخش قرنطینه صورت گرفت و پس از طی شدن فرآیند انتقال و مراجعت آمبولانس، ‌مراحل ضدعفونی به‌طور کامل انجام شد.

رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت نفت خزر تصریح کرد: این عملیات با مشارکت کارکنان بهداری منطقه عملیاتی این شرکت با ایجاد بالاترین سطح حفاظت برای کارکنان خدمات درمانی و با استفاده از وسایل حفاظت فردی مناسب شامل لباس یکبار مصرف نفوذناپذیر و ماسک‌های تمام‌صورت با فیلترهای جذب آیروسل که اختصاصاً به‌منظور کنترل عوامل بیماری‌زای زیستی تهیه شد، انجام پذیرفت.

قاسمی اظهار کرد: خوشبختانه تا این لحظه مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در سطح شرکت نفت خزر یافت نشده و همه موارد مشکوک ابتلا به کووید-۱۹ با بررسی‌های دقیق از سوی پزشکان صاحب صلاحیت منفی بوده است.  

وی عنوان کرد: بهداری منطقه عملیاتی خزر نیز در آمادگی کامل برای ارائه خدمات درمانی به همکاران منطقه عملیاتی است.

رئیس اچ‌اس‌یی شرکت نفت خزر از همه همکاران درخواست کرد ضمن رعایت کامل اصول بهداشت فردی و اجتماعی و همکاری با بخش‌های متولی در اجرای دستورعمل‌های مبارزه با ویروس کرونا از حضور در اماکن پرازدحام پرهیز کنند و در صورت بروز کسالت و هرگونه تغییر وضع جسمی نامتعارف با علایم بیماری از طریق مراکز درمانی مستقر در منطقه عملیاتی خزر و همکاران ستادی نیز با مرکز تلفن بیمارستان نفت تهران با شماره ۱۵۱۱ برای دریافت خدمات درمانی لازم تماس بگیرند. همچنین سامانه تلفن ۴۰۳۰ پاسخگوی سؤالات همکاران درباره موارد مشکوک و علایم بیماری کرونا است.
 


کد مطلب: 20551

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/20551/برگزاری-مانور-واکنش-برابر-مبتلایان-کرونا-نفت-خزر

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir