تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷
شماری از اعضای مجلس سنای آمریکا سفیر عربستان در واشنگتن را به‌خاطر جنگ قیمت‌های نفت بین عربستان و روسیه توبیخ و تهدید به تغییر روابط واشنگتن با ریاض کردند.
توبیخ عربستان از سوی سنای آمریکا/ تهدید به تغییر روابط به‌خاطر نفت
توبیخ عربستان از سوی سنای آمریکا/ تهدید به تغییر روابط به‌خاطر نفت
به گزارش نفت آنلاین ، به نقل از سایت خبری العهد، سناتور تد کروز گفت که وی به‌همراه 12 عضو مجلس سنا در پیامی به عربستان از طریق ریما بنت بندر آل‌سعود سفیر این کشور در واشنگتن، ریاض را به‌خاطر سوءاستفاده از بحران ویروس کرونا از طریق بازی با قیمت‌های نفت در قالب اختلافات با روسیه توبیخ کردند. بازی با قیمت‌های نفت باعث زیان تولیدکنندگان نفت آمریکایی و خارج شدن آنها از بازار شده است.

کروز افزود که وی و همکارانش به‌شدت سفیر عربستان را توبیخ و او را ترغیب کرده‌اند که گام‌هایی را برای کاهش شدت جنگ اقتصادی علیه آمریکا از طریق کاهش قیمت‌های نفت، بردارد.

کروز ابراز کرد: عربستان بهانه می‌آورد که روس‌ها آغازگر جنگ نفتی هستند و پاسخ من این بود که روسها مثل عربستان دوست آمریکا نیستند اما عربستان امروز به‌صورت یک هم‌پیمان رفتار نمی‌کند.

وی اضافه کرد: تصمیم عربستان باعث بسته شدن و از بین رفتن هزاران پروژه کوچک در سراسر آمریکا شده است.

کروز گفت که از سعودیها خواسته است تا از تصمیم اخیر خود در جهت ثبات بازار نفت صرف‌نظر کنند و نیازی به کاهش مصنوعی قیمت نیست.

کروز، عربستان را تهدید کرد که اگر تصمیمات خود در این زمینه را اصلاح نکند، رابطه با آمریکا به‌طور کامل تغییر خواهد کرد.
https://naftonline.ir/news/20498/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0