تاریخ انتشاردوشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
کرونا تعیین دستمزد کارگران را به تعویق انداخت

آخرین خبر از افزایش حقوق کارکنان غیررسمی نفت در سال 1399

با گذشت یازده روز از آغاز سال جدید میزان دستمزد کارگران در سال 1399 هنوز مشخص نشده است.
آخرین خبر از افزایش حقوق کارکنان غیررسمی نفت در سال 1399 | نفت آنلاین
آخرین خبر از افزایش حقوق کارکنان غیررسمی نفت در سال 1399 | نفت آنلاین
به گزارش خبرنگار نفت آنلاین ، با گذشت یازده روز از آغاز سال جدید میزان دستمزد کارگران در سال 1399 هنوز مشخص نشده است.

پیگیری ها نشان می دهد  جلسه تعیین دستمزد به بعد از ۱۵ فروردین ماه موکول خواهد شد. 

در سال های گذشته میزان افزایش مزد کارگران همیشه قبل از شروع سال جدید مشخص می شد ، اما با توجه به شرایط ویژه ماه های گذشته و شیوع ویروس کرونا در کشور هنوز میزان دقیق این افزایش دستمزد مشخص نشده است.

بر اساس این موضوع کارکنان غیررسمی صنعت نفت ( پیمانکاری و قراردادی) با توجه به اینکه میزان افزایش حقوق سالانه آنها بر اساس مصوبه شورای عالی کار است در بلاتکلیفی  به سر می برند و نمی دانند وضعیت حقوقی شان به کجا می رسد.

شایان ذکر است نشست دستمزد شورای عالی کار ۲۹ اسفند ماه سال گذشته با حضور نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت برگزار شد اما علیرغم توافق دولت و کارفرمایان در خصوص افزایش حداقل دستمزد کارگران به دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به دلیل اختلاف گروه کارگری در خصوص این رقم و نحوه توزیع آن روی آیتم های مزد، به نتیجه نرسید و بر این اساس تعیین حداقل دستمزد کارگران به نیمه اول فروردین ماه امسال موکول شد،  اما با توجه به طرح فاصله گذاری اجتماعی جهت مقابله با ویروس کرونا به احتمال زیاد این هفته جلسه برگزار نشده و به بعد از ۱۵ فروردین ماه موکول خواهد شد.

در پایان این نکته قابل ذکر است که حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال قبل حدود ۳۶.۵ درصد بود و احتمال افزایش حقوق کارگران در سال 1399 با توجه به تورم موجود حداقل 30 درصد می باشد.
https://naftonline.ir/news/20476/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0