تاریخ انتشارپنجشنبه ۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
در حالی که چشم انداز افت تقاضا برای نفت به دلیل ممنوعیت سفر و قرنطینه شهرها موجب کم اثر شدن بسته محرک اقتصادی ۲ تریلیون دلاری دولت آمریکا شده است، قیمت نفت امروز شاهد افت بود.
قیمت نفت | نفت آنلاین
قیمت نفت | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین ،  به نقل از رویترز، در حالی که چشم انداز افت تقاضا برای نفت به دلیل ممنوعیت سفر و قرنطینه شهرها موجب کم اثر شدن بسته محرک اقتصادی 2 تریلیون دلاری دولت آمریکا شده است، قیمت نفت امروز شاهد افت بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 19 سنت معادل 0.7 درصد کاهش به 27 دلار و 20 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت امریکا هم امروز با 37 سنت معادل 1.5 درصد کاهش به 24 دلار و 12 سنت رسید. قیمت هر دو شاخص نفتی از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون حدود 60 درصد کاهش یافته است.

استفن اینز استراتژیست بازار نفت در موسسه آکسی تریدر گفت: «بسته محرک اقتصادی موجب تقویت نسبی بازارهای نفت شده اما با توجه به تعطیلی بخش عمده کسب و کارها و مسافرت های هوایی مازاد عرضه زیادی در بازار موجود است.»

سنای آمریکا روز چهارشنبه بسته محرک اقتصادی 2 تریلیون دلاری را با هدف کمک به کارگران بیکار شده و صنایع آسیب دیده از ویروس کرونا تصویب کرد. اما در حالی که تقاضا به شدت رو به کاهش و تولید در حال افزایش است، چشم انداز بازار نفت همچنان کاهشی است. موسسه آی چ اس مارکیت برآورد کرده که تقاضای جهانی برای نفت در سه ماهه دوم امسال بیش از 14 میلیون بشکه در روز کاهش خواهد یافت و منجر به افزایش بی سابقه حجم ذخایر نفتی خواهد شد.

در عین حال از هم پاشیدن توافق کاهش تولید میان اوپک و متحدانش به رهبری روسیه در حال افزایش بیشتر عرضه نفت است. عربستان قصد دارد از ماه می روزانه بیش از 10 میلیون بشکه نفت صادر کند.

ذخایر نفتی به شدت در حال افزایش است و به رغم جهش 50 تا 100 درصدی هزینه اجاره مخازن، ظرفیت این مخازن در سطح جهان به سرعت در حال بالا رفتن است. تجار و شرکت های نفتی برای ذخیره سازی نفت خام و فرآورده های نفتی بدون مشتری با مشکل مواجه شده اند.
 
https://naftonline.ir/news/20456/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0