تاریخ انتشارسه شنبه ۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۷
شرکت نفت و گاز هلندی-انگلیسی شل اعلام کرد هزینه‌های سرمایه ای خود را تا ۲۰ میلیارد دلار و حتی کمتر از آن کاهش می دهد در حالیکه ۲۵ میلیارد دلار برای آن برنامه‌ریزی کرده بود.
شرکت نفتی شل | نفت آنلاین
شرکت نفتی شل | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین به نقل از رویترز، رویال داچ شل در تلاش برای  پشت سرگذاشتن کاهش اخیر قیمت نفت، 5 میلیارد دلار هزینه های خود را پایین می آورد و 25 میلیارد دلار طرح بازخرید سهام خود را معلق می کند.

 این شرکت نفت و گاز هلندی-انگلیسی اعلام کرد هزینه‌های سرمایه ای خود را تا 20 میلیارد دلار و حتی کمتر از آن کاهش می دهد در حالیکه 25 میلیارد دلار برای آن برنامه‌ریزی کرده بود. این شرکت قصد دارد هزینه های عملیاتی خود را 3 تا 4 میلیارد دلار طی 12 ماه آینده کاهش دهد.

 انتظار می رود این کاهش ها باعث  شود درآمد شل بین 8 تا 9 میلیارد دلار پیش از کسر مالیات افزایش یابد.
 سهام شرکت شل در  ساعات اولیه آغاز تجارت در لندن 3.5 درصد کاهش یافت. قیمت نفت از ماه ژانویه بیش از 60 درصد پایین آمده که دلیل آن ضربه خوردن تقاضای جهانی به خاطر همه گیری ویروس کرونا و جنگ قیمت بین عربستان و روسیه پس از فروپاشی قرار داد کاهش تولید اوپک و متحدانش بوده است.

 سایر رقبای شل هم مثل چورون، اکسون موبیل، بریتیش پترولیوم و توتال فرانسه طرح های خود را برای کاهش شدید هزینه ها اعلام کرده اند.

بن ون بردن، مدیرعامل شل در ژانویه گفت این شرکت 20 میلیارد دلار از هزینه های سرمایه ای خود را برای حفظ فعالیت هایش در سطح فعلی تولید نیاز دارد و 2 تا 3 میلیارد دلار هم برای رشد تجارتش در زمینه انرژی کم کربن نیاز است.

 حتی قبل از شیوع ویروس کرونا هم درآمد شل به خاطر کند شدن تقاضا برای محصولات پتروشیمی پایین آمده بود و باعث شد این شرکت در اواخر سال گذشته میلادی برنامه سه ساله 25 میلیارد دلاری خود را برای بازخرید سهامش با سرعت کمتری پیش ببرد.

شل تا حالا 15.5 میلیارد دلار از سهام خود را از زمان آغاز این برنامه در جولای 2018 خریداری کرده است.
 
https://naftonline.ir/news/20445/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0