تاریخ انتشارسه شنبه ۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶
در حالی که قیمت‌های نفت در محدوده ۲۰ دلاری گرفتار شده‌اند، موجی از کاهش سرمایه‌گذاری از سوی غول‌های نفتی آغاز شده است.
جنگ قیمت نفت | نفت آنلاین
جنگ قیمت نفت | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین  به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، در حالی که قیمت‌های نفت در محدوده ۲۰ دلاری گرفتار شده‌اند، موجی از کاهش سرمایه‌گذاری از سوی غول‌های نفتی آغاز شده است.

رویال داچ شل دوشنبه شب اعلام کرد سرمایه‌گذاری‌های خود را تا ۲۰ درصد یا ۵ میلیارد دلار کاهش خواهد داد و برنامه بازخرید اوراق خود را لغو خواهد کرد. غول نفتی فرانسه و اکوینور نروژ اقداماتی مشابه انجام دادند.

آکسون موبایل و شورون هم که تحت فشار زیادی قرار دارند، اعلام کردند بودجه خود را کاهش خواهند داد. گلدمن ساکس تخمین زد که شورون برای تأمین هزینه‌ها و برنامه‌های خود به قیمت نفت ۵۰ دلاری نیاز دارد و آکسون به نفت ۷۰ دلاری نیازمند است.

غول‌های نفتی نسبت به سقوط قیمت نفت در مقایسه با شرکت‌های کوچک حفار شیل، حساسیت کمتری دارند. آنها دارای پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌هایی هستند که در این مواقع سود زیادی برای آنها به ارمغان خواهد آورد.

اما این بار سقوط تاریخی قیمت نفت با کاهش دید تقاضا همراه شده است که ممکن است مصرف نفت را تا ۱۰ میلیون بشکه در روز پایین بیاورد.

گلدمن ساکس پیش‌بینی کرد با ماندن قیمت‌ها در محدوده ۲۰ دلار، تولید نفت آمریکا ۶۵ درصد سقوط کند.

جی‌بی‌سی انرژی در یادداشتی نوشت: با چنین فضایی که بازارهای نفت را احاطه کرده است، احتمال آن وجود دارد که قیمت نفت برنت مانند ۱۹۸۶ و ۱۹۹۸ موقتاً به بشکه‌ای ۱۰ دلار سقوط کند.
 
https://naftonline.ir/news/20443/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0