تاریخ انتشارشنبه ۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
ترامپ که تحت فشار برخی شرکت‌های نفت آمریکا قرار دارد، تمایل خود را برای وارد شدن در جنگ میان عربستان و روسیه اعلام کرده است.
دونالد ترامپ | رییس جمهور ایالات متحده آمریکا
دونالد ترامپ | رییس جمهور ایالات متحده آمریکا
به گزارش نفت آنلاین به نقل از سی ان ان، صنعت نفت آمریکا با سقوط تاریخی در قیمت نفت به خاطر اقدامات عربستان و روسیه در حال خرد شدن است و دونالد ترامپ نمی داند در این دوره قیمت پایین نفت چگونه برخورد کند.

 ترامپ در گذشته به اوپک فشار می آورد که قیمت نفت را بالا نگه دارد و به این ترتیب رانندگان آمریکایی را هنگام پرکردن  باک خودروهایشان ناراحت می کرد.

حالا روسیه قیمت نفت را پایین می آورد تا نفت شیل آمریکا را از بازار خارج کند و عربستان با افزایش تولید در بدترین زمان ممکن روسیه را تنبیه می کند.

 سقوط قیمت نفت و نقش جدید آمریکا به عنوان بزرگترین تولید کننده نفت دنیا، محاسبات ترامپ را تغییر داده است.
 جنگ تاریخی بین روسیه و عربستان در سلطه بر نفت باعث تشدید تاثیر ویروس کرونا بر وال استریت شده است. قیمت نفت همچنان رو به کاهش است و به پایین‌ترین حد طی 18 سال گذشته رسیده است. سهام انرژی هم در حال سقوط است.

 صنعت نفت آمریکا برای بقا هزینه های خود را پایین می آورد، سود خود را کاهش می دهد و آماده تعدیل نیروهای بیشتر است.

 کارگران بسیاری که بیشتر از ایالتهای جمهوری خواه مثل تگزاس هستند، مشاغل خود را از دست می‌دهند و بسیاری از حفاران نفت شیل که بدهی بالایی دارند ورشکسته می شوند.

و حالا ترامپ که تحت فشار برخی شرکت‌های نفت آمریکا قرار دارد، تمایل خود را برای وارد شدن در جنگ میان عربستان و روسیه اعلام کرده است.

 دولت ترامپ اقداماتی در این زمینه انجام داده و قصد دارد ذخایر نفت استراتژیک خود را با خرید نفت خام از تولیدکنندگان کوچک و متوسط آمریکا پر کند.

 وزارت انرژی آمریکا قصد دارد از کنگره این کشور تقاضای تامین مالی خرید ده ها میلیون بشکه نفت را کند، نفتی که حالا بسیار ارزان شده است.

  مقامات آمریکا همچنین سعی می کنند مانع عربستان سعودی در پر کردن بازار با نفت ارزان شوند و آن را متقاعد به کاهش تولید کنند. دولت ترامپ همچنین تحریم‌هایی برای روسیه در نظر گرفته که هدف آن تثبیت قیمت نفت است.

 مقامات روسیه روز جمعه اعلام کردند که ترامپ نباید وارد این جنگ شود.

 دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین گفت:« ما می دانیم که بخش بزرگ نفت آمریکا به خاطر قیمت پایین نفت به مشکل افتاده است. هیچ جنگ نفتی بین روسیه و عربستان وجود ندارد. ما همکاری خوبی با عربستان داریم و فکر نمی کنیم لازم باشد کسی در رابطه ما دخالت کند».

 گلدمن ساچز هشدار داده محدود کردن تولید نمی تواند جلوی کاهش شدید تقاضا را به خاطر محدودیت های اعمال شده بر حمل و نقل هوایی و زمینی بگیرد. برخی حتی از ترامپ خواسته اند بر نفت روسیه و عربستان عوارض وضع کند.

 اتحادیه تولیدکنندگان داخلی انرژی در آمریکا که مجموعه ای از تولید کنندگان نفت و گاز این کشور است، از دولت ترامپ خواسته جلوی سوء استفاده روسیه و عربستان از قیمت نفت را بگیرد.
https://naftonline.ir/news/20435/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0