تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۵
رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: همکاری‌های خوبی با شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش صنعت داشتیم و موفق به انعقاد قراردادهای بزرگی با صنایع نفتی و بخش‌های مختلف شدیم.
دانشگاه صنعتی امیرکبیر | نفت آنلاین
دانشگاه صنعتی امیرکبیر | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین ، احمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر  درباره رونق تولید و برنامه‌هایی اجرایی این دانشگاه، گفت: در زنجیره  تولید در بخش میانی قرار داریم. تحقیقات ابتدایی از تحقیقات بنیادی شروع می‌شود و تحقیقات کاربردی از جمله وظایف دانشگاه‌ها است که  بتوانند با تحقیق و فعالیت محصول و فناوری تولید کنند.

وی افزود: پیگیر قراردادهای صنعتی بودیم که بتواند به تولید ملی کند. تولیدی که دانش داخلی دارد و از ارزش افزوده و محاسن بالاتری نسبت به دانش خارجی داشته باشد. 

صنعت مونتاژ ارزش افزوده‌ای برای صنایع و کشور ندارد

رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: در حال حا ضر صنعت مونتاژ ارزش افزوده‌ای برای صنایع و کشورها ندارد. 

وی با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان می‌گوید اگر دانش دست خودتان باشد اقتصاد رشد پیدا می‌کند و اگر دست دیگری باشد شما فقط مونتاژ کار هستید، گفت: با این روش قطعا نمی‌توان به جایی رسید و باید تلاش کنیم تا قسمت ابتدایی و میانی را برعهده بگیریم و قراردادهای صنعتی را ارتقاء دهیم. 

 انعقاد قرادادهای دانشگاه‌های امیرکبیر با صنایع بزرگ نفتی 

معتمدی ادامه داد: دانشگاه امیرکبیر توانسته با صنایع نفتی و بخش‌های مختلف قراردادهای بزرگی امضا کند و امیدوام با بهتر شدن صنایع دریافت‌های بهتر و بیشتری داشته باشیم. 

رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: همکاری خوبی با شرکت‌های دانش‌بنیان، صنعت و شرکت‌های  تولید کننده برقرار کردیم به طوری که  از ابتدای سال گذشته حدو د ۱۳۰-۱۲۰ واحد رشد و دانش‌بنیان داشتیم که خوشبختانه در سال ۱۳۹۸ از مرز ۲۰۰ عبور کردیم و امیدواریم تا پایان سال ۱۳۹۹ از مرز ۳۰۰ واحد هم عبور کنیم.
 
https://naftonline.ir/news/20430/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0