تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
رئیس حراست شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: ۳۳ پرونده برای سارقان اموال شرکت نفت این شهرستان تشکیل شده که جریمه این مجرمان ۶۶ سال حبس است.
عکس آرشیوی است | نفت آنلاین
عکس آرشیوی است | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین ؛ محمدرضا جهانی روز چهارشنبه  اظهار داشت: از سال ۱۳۹۷ تاکنون محموله هایی به ارزش ۱۰میلیارد ریال از اموال شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران کشف شده است.

وی بیان کرد: این اموال شامل انواع اتصالات ، کابل های برق و مخابرات ، وسایل خودرویی و سایر اموال شرکت نفت این شهرستان است که اموال مکشوفه جزو اموال تحریمی است و صنعت نفت برای تامین این اقلام باید سرمایه گذاری زیادی انجام دهد.

رئیس حراست شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با اشاره به وظیفه اداره حراست که همواره در حال حفظ سرمایه ملی و اقتصادی است افزود: با توجه به پراکندگی فعالیت حوزه جغرافیایی کارکنان حراست در چهار استان کهگیلویه و بویراحمد ، فارس ، خوزستان و بوشهربه صورت  شبانه روز در حال انجام وظیفه هستند اما عدم به کارگماری نگهبان در این گستره فرصتی را برای سودجویی سارقان فراهم کرده است.

رئیس حراست شرکت بهره برداری نفت و گاز تصریح کرد: با توجه به کمبود امکانات و تجهیزات کافی (خودرویی) در راستای صیانت از اموال بیت المال از سال ۱۳۹۷ این اداره با تمام توان فعالیت های هدفمندی را آغاز  کرده است.

جهانی ابراز داشت: اداره حراست ضمن دستیابی به اموال سرقتی و مکشوفه پرونده‌های متعددی در این خصوص در مراجع قضایی و انتظامی مطرح و مورد رسیدگی قرار گرفته که نتیجه آن مجازات ۶۶ سال حبس برای ۳۳پرونده بوده است و دیگر پرونده ها در دست رسیدگی است.

وی  ضمن قدردانی از نیروهای  حراست خاطر نشان کرد: از تمام ظرفیت های موجود برای حفاظت و صیانت از تاسیسات در سال آینده استفاده خواهیم کرد تا این سرقت ها کاهش یابد.

شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران  یک مخزن  شامل گچساران، بی بی حکیمه، بینک، پازنان، رگ سفید، نرگسی، سیاهمکان، گلخاری، چلینگر، گرنگان و خویز و رودک دارد.

مخزن پازنان  بیشتر به لحاظ وجود منابع عظیم گازی و تأسیسات مرتبط با آن دارای اهمیت است.

حوزه نفتی گچساران به عنوان یکی از بزرگترین میادین نفتی ایران شناخته می شود.

این شهرستان دومین شرکت تولید کننده نفت در منطقه جنوب است که افزون بر ۲۰ درصد نفت کشور را تولید می شود.

شهرستان ۱۲۶ هزار نفری گچساران در جنوب عربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
 
https://naftonline.ir/news/20417/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0