تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱
معاون مدیر سیالات شرکت ملی حفاری ایران:

دکل‌های حفاری به‌طور مستمر پایش می‌شوند

دکل‌های حفاری از سوی معاونت عملیات سیالات شرکت ملی حفاری ایران با هدف جلوگیری از آسیب‌ها و کاهش خطرهای احتمالی به‌صورت مستمر کنترل، نظارت و پایش می‌شود.
مهندس امیدعلی ممبنی‌گوداژدر | معاون مدیر سیالات شرکت ملی حفاری ایران
مهندس امیدعلی ممبنی‌گوداژدر | معاون مدیر سیالات شرکت ملی حفاری ایران
به گزارش نفت آنلاین به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، امیدعلی ممبنی‌گوداژدر، معاون مدیر سیالات این شرکت ضمن تشریح فعالیت‌های امسال این حوزه اظهار کرد: در رویکرد جدید این حوزه، پایش دکل‌های حفاری به مهندسی اجرایی کنترل و نظارت سیالات واگذار شده است.  

وی ادامه داد: این تصمیم با هدف جلوگیری از آسیب‌ها و کاهش خطرات احتمالی با استناد به تجارب میدانی در سال‌های اخیر اتخاذ شد.  

وی افزود: در پایش مستمر دستگاه‌های حفاری که براساس موقعیت‌های پرخطر و شرایط خاص آنها صورت می‌گیرد، چیدمان نیروهای تخصصی به‌گونه‌ای است که توان تجزیه و تحلیل حوادث محتمل را داشته باشند.  
ممبنی گفت: در مدیریت سیالات ۲ هزار و ۲۳۰ نفر به کار اشتغال دارند که از این مجموعه هزار و ۱۵۰ نفر نیروی تخصصی رسمی، قراردادی و ارکان ثالث و هزار و ۸۰ نفرنیروی غیرتخصصی بومی هستند.  

معاون مدیر سیالات شرکت ملی حفاری ایران افزود: این مدیریت رویکرد جدید خود را برمبنای ارتباط مستقیم با کار، کارفرما و کارشناسان از جمله کسب اطلاعات لحظه‌ای و رصد مستمر سیال حفاری بنا گذاشته و با درک شرایط عملیاتی، سبب‌شده اعتماد بین مدیریت و کارشناسان به‌خوبی برقرار شود که حاصل آن اتخاذ تصمیم بر اساس خرد جمعی خواهد بود.  

وی اظهار کرد: در بررسی این رویکرد، استفاده حداکثری از همه ظرفیت‌های انسانی، تخصصی و تجهیزاتی با توجه به خلاقیت‌ها و تجربیات کارشناسان و  ایجاد هم‌افزایی میان آنها مورد توجه قرار گرفته تا این بخش از عملیات ملی حفاری در رقابت با دیگر شرکت‌های فعال در این عرصه بتواند جایگاه خود را بیش از پیش ارتقا بخشد.  

ممبنی گفت: در چند ماه اخیر به‌منظور مستندسازی تجارب به‌دست آمده، بانک اطلاعاتی ایجاد و با استفاده از سامانه نرم‌افزاری و پایش برنامه‌ها، مطالبات کارکردی این مدیریت تا پایان اسفندماه به‌روزرسانی شده و از سوی دیگر تلاش همکاران بر محور استفاده از همه توان تجهیزاتی و پشتیبانی شرکت معطوف شده است.  

معاون مدیر سیالات شرکت ملی حفاری ایران  افزود: در زمان حاضر تامین خدمات سیالات به‌صورت یکپارچه با کاربست شش مجموعه و خدمات‌دهی به ناوگان حفاری شرکت بی‌وقفه استمرار دارد و اراده خاصی وجود دارد که این موفقیت‌ها تداوم یابد.  

وی با اشاره به اینکه این مدیریت دارای ۱۵ مجموعه مدیریت پسماند ملکی و چهار مجموعه استیجاری است، اظهار کرد: در بخش آب پسماند، محاسبات نشان می‌دهد حجم آب دی واتر شده (درمان‌شده) در سال جاری  ۹۹ هزار  ۷۷۲ مترمکعب بوده که به‌وسیله ۱۵ سامانه مدیریت پسماند ملکی حاصل شد.

ممبنی ادامه داد: در همین حال آب برگشتی به دکل  ۱۴۰ هزار و ۴۷۳ مترمکعب و حجم کنده‌های تثبیت‌شده در لندفیل ۳۴ هزار و ۲۷۳ مترمکعب اعلام شده و  طبق بررسی‌ گزارش‌های مربوط به پایان سال، چهار مجموعه عملیات سیالات در سال ۹۸ بیش از ۲ میلیون بشکه سیال ساخته و در اختیار شرکت‌های متقاضی قرار داده است.  

معاون مدیر سیالات شرکت ملی حفاری ایران با تأکید بر استفاده بهینه از داشته‌های موجود و به‌روزرسانی تجهیزات گفت: از دیگر اقدام‌های موفق این مدیریت در سال ۹۸ محاسبه و دریافت ۸۵۷  سند مالی مربوط به خدمات انجام‌شده و پیگیری دیگر مطالبات کارکرد خدمات سیال حفاری است.  

وی با اشاره به وجود متخصصان کارآمد، خلاق، مبتکر و دارای ایده‌های نو در این مدیریت تصریح کرد: با اتکا به ظرفیت‌های منابع انسانی و نگاه کمّی و کیفی به خدمات ارائه‌شده در سال جاری، شاهد بهینه‌سازی  ۱۲ درصدی هزینه‌ها نسبت به سال گذشته در این بخش هستیم.
https://naftonline.ir/news/20398/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0