تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
تفلیس، پایتخت گرجستان، در حال تبدیل شدن به یک مقصد مسافرتی پر رونق است.
سفر به گرجستان
سفر به گرجستان

تفلیس، پایتخت گرجستان، در حال تبدیل شدن به یک مقصد مسافرتی پر رونق است. از نظر تاریخی، تفلیس به عنوان مرکز توجه کشورهای مختلف با تأثیرپذیری از تاریخ بیزانس، فارسی، سلجوقی و روسی در طول زمان، محل استقرار بسیاری از فرهنگ‌ها و تمدن‌ها بوده است. این شهر نماینده نقطه دیدار شرق با غرب است، به عنوان محل اتصال جاده ابریشم قدیمی باستان که در آن نیروهای امپریالیستی عثمانی، عرب و مغول ردپای فرهنگی خود را نشان می‌دادند. گرجستان پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی استقلال یافت، اما از آن زمان تاکنون سختی‌ها و قیام‌های اقتصادی را تحمل کرد. 

 
فعالیت‌های زیادی در تفلیس وجود دارد. شهر قدیمی پر از مکان‌های تاریخی بسیاری از جمله کلیساها، صومعه‌ها و بناهای تاریخی است که مناظر زیبایی را ارائه می‌دهند. قدم زدن در خیابان‌های باریک قدیمی مطمئناً شما را به یک مسافرت زمانی می‌برد. از طرف دیگر می‌توانید سوار کابین شوید که بازدید کنندگان این امکان را به شما می‌دهند که کل شهر را از بالا مشاهده کنند یا یکی از تورهای پیاده روی رایگان را که هر روز با کمک‌های اندک شرکت کنندگان برگزار می‌شود، طی کنند. حمام‌های گوگرد شفابخش تفلیس نقاط مشهور برای گذراندن اوقات آرامش‌بخش است.
تفلیس به عنوان یکی از محبوب‌ترین مناطق گردشگری برای بازدید از قفقاز در نظر گرفته می‌شود!

اطلاعات کلی

  • کشور:   گرجستان
    منطقه:  جنوب شرقی
    حوزه:   726 کیلومتر
    زبان:    گرجی
    دمای میانگین:   10 درجه سانتیگراد
    اقلیم:   معتدل
    زندگی گیاهی:   استپ
    تفاوت بین GMT:        UTC + 4
    کد تلفن:         +995 32
    واحد پول:        لاری گرجی
    نوع سوکت:      نوع C
 

چگونه به تفلیس برویم؟

خطوط هوایی Pegasus با بسیاری از پروازهای مرتبط از فرودگاه Sabiha Gokcen استانبول به تفلیس، کرایه‌های مناسب ارائه می‌دهد. با بهترین پیشنهادات می‌توانید جزئیات پرواز خود را بررسی کرده و بلیط پرواز خود را در تفلیس امروز خریداری کنید. خرید بلیط هواپیما از علی بابا امکانپذیر بوده و می‌توانید به این کار بپردازید.
 
برای پرواز از تهران به سوی تفلیس پایتخت کشور گرجستان، شما می‌توانید در حال حاضر از خدمات شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز استفاده کنید. این ایرلاین هر روز به سمت تفلیس پرواز دارد. پروازها ابتدا به در فرودگاه آتاتورک شهر استانبول به زمین می‌نشیند و سپس به مقصد فرودگاه بین‌المللی تفلیس (Tbilisi International Airport)، پرواز می‌کنند. مدت زمانی که طول می کشد به تفلیس برسید به این صورت است که ابتدا ۳ ساعت و ۱۵ دقیقه از تهران تا استانبول و ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه از استانبول به سمت تفلیس است. برای برگشت نیز، از تفلیس به استانبول، ۲ ساعت و ۳۵ دقیقه و از استانبول به سمت تهران، ۳ ساعت و ۵ دقیقه زمان می برد. توجه داشته باشید که معمولا هواپیماهای مورد استفاده برای مقصد تفلیس، ایرباس هستند. برای رفتن به تفلیس می‌توانید با خرید بلیط هواپیما سفر کنید.
 

حمل و نقل از فرودگاه تفلیس به مرکز شهر

از فرودگاه تفلیس برای رسیدن به مرکز شهر گزینه‌های مختلفی وجود دارد که حدود 17 کیلومتر با هتل فاصله دارد و تقریباً در 40 دقیقه با ماشین می‌توانید به آن برسید. سپس قطارهایی نیز وجود دارند که فقط دو بار در روز حرکت می‌کنند که طی 20 دقیقه به ایستگاه قطار مرکزی می‌رسند. اما آنها فقط صبح‌ها و عصرها در حال کار هستند. از طرف دیگر، می‌توانید اتوبوس شماره 37، درست در خارج از سالن ورودی را طی کنید. در حالی که اتوبوس‌ها یا تاکسی‌ها نقل و انتقالات آسان را ارائه می‌دهند، همچنین می‌توانید از خدمات کرایه اتومبیل ارائه شده توسط هواپیمایی Pegasus برای سفری سریعتر و راحت‌تر بهره‌مند شوید.
 

کرایه ماشین

حمل و نقل عمومی در تفلیس

مرکز شهر تاریخی شامل برجسته‌ترین نقاط برجسته است و مسافت‌های پیاده‌روی کوتاه تا جاذبه‌ها را شامل می‌شود. اتوبوس، مینی بوس، مترو و تاکسی نیز معمولاً در تفلیس استفاده می‌شود. می‌توانید سفر خود را به صورت آنلاین برنامه‌ریزی کنید. این شهر دارای دو خط مترو است که شما به خرید کارت Metromani نیاز دارید که می‌توانید با بازپرداخت آن را پس از نشان دادن رسید بازپرداخت کنید. همچنین مینی بوس‌هایی که در داخل شهر و بدون توقف تعیین شده مشغول رانندگی هستند، وجود دارد، بنابراین باید در ایستگاه بایستید.

بهترین زمان برای بازدید از تفلیس

ماه‌های بهاری از آوریل تا ژوئن که طبیعت شکوفا می‌شود، زمان مناسبی برای بازدید از پایتخت گرجستان است. پاییز همچنین یک دوره شادی آور برای گرامی داشتن رنگ‌های زیبا و دمای خنک در سطح شهر است. بهتر است هتلتان را در مرکز شهر انتخاب کنید. با رزرو هتل از علی بابا می‌توانید این کار را انجام دهید.
 

جشنواره‌هایی در تفلیس

در اینجا لیستی از مهمترین رویدادهای سالانه در تفلیس برگزار می‌شود:
  • جشنواره بین المللی فیلم تفلیس (ژوئیه)
    جشنواره جاز تفلیس (ژوئن)
    جشنواره سالانه تفلیسوا (اکتبر)
    مکان‌هایی برای بازدید در تفلیس
تفلیس با سابقه طولانی و پیشین فرهنگی غنی که دارد، مکان‌های جالب بسیاری برای کشف دارد. حتماً در حالی که آنجا هستید از این مکان‌ها بازدید کنید.
 

در تفلیس کجا بمانیم

Old Tbilisi محبوب ترین منطقه از شهر است که دارای انتخاب‌های مختلف اقامتی است. هتل آزادی اسکوئر آپارتمان، هتل رنسانس تفلیس و فابریکا هاستل از مناسب‌ترین بودجه و همچنین گزینه‌های اقامتی مرکزی در شهر هستند. برای کسانی که مایل به اجاره یک آپارتمان هستند، خیابان روستاولی، میدان آزادی یا خیابان داوود آگماشبلی بهترین مکان‌ها هستند. با رزرو آنلاین هتل از علی بابا می‌توانید محل اقامت خود را انتخاب کنید.
 

چیزهایی که باید قبل از بازدید از تفلیس بدانید

توصیه می‌شود قبل از استفاده از تاکسی، در مورد قیمت موافقت کنید، زیرا برخی از تاکسی‌ها قیمت ثابتی ندارند.
اعداد ضروری
  • کد کشور: +995
    کد شهر: 32
    تلفن فرودگاه تفلیس: +995 32 231 04 21
    فقط یک شماره اورژانس در گرجستان وجود دارد که امکان دسترسی به آمبولانس، پلیس و آتش نشانی‌ها را دارد: 112 
https://naftonline.ir/news/20331/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0