کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده مجلس:

در بخش حقوق و دستمزد کارگران و کارمندان دچار سرخوردگی اجتماعی شدیم

خبرگزاری فارس , 5 اسفند 1398 ساعت 11:37

نماینده نجف آباد : در بخش حقوق و دستمزد کارگران و کارمندان دچار سرخوردگی اجتماعی شده‌ایم. به طوری که کارگر نمی‌داند چگونه با حقوق یک میلیون و 600 هزار تومانی زندگی کند. 


به گزارش نفت آنلاین ؛ ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه 5 اسفند 98) در مخالفت با کلیات لایحه بودجه 99 گفت:‌ دولت در بودجه سال آتی به هیچ عنوان شرایط جنگ اقتصادی کشورمان را در نظر نگرفته است.

وی افزود: با آنکه رهبر معظم انقلاب تاکید زیادی بر اصلاح لایحه بودجه و اقتصاد کشور کرده‌اند اما دولت اجرایی نکرد و برخلاف قانون اساسی اعلام کرد که بودجه را دوساله به مجلس ارائه خواهد کرد؛‌ دولت با این کار فقط با اعداد و ارقام بازی کرد و ساختار بودجه را اصلاح نکرد.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس تصریح کرد: سال گذشته بارها اعلام کردیم خرید تضمینی گندم باید از سوی دولت اصلاح شود اما دولت این کار را نکرد و مجبور شد گندم را با قیمت بالایی از خارج تهیه کند.این در حالی است که دولت در بودجه 99 این اشتباه خود را تکرار کرده است؛ به دلیل قیمت پایین خرید تضمین گندم کشاورزان یا آن را به دام می‌دهند یا به خارج از کشور صادر می‌شود.

ابوترابی  گفت: باید فروش نفت خام در سال آتی صفر شود که این تصمیم عین اقتدار است و بر همین اساس پیشنهاد می‌کنم به اعتبار در نظر گرفته شده برای دولت در بخش فروش نفت خام صفر دیده شود. این در حالی است که رقم بالایی در بودجه 99 در نظر گرفته شده است. 

وی گفت: دولت رقم غیرواقعی در بخش درآمدی فروش نفت خام در نظر گرفته و عمدا به مردم دروغ می‌گوید. این در حالی است که همگان می‌دانند این رقم غیرواقعی و غیر استحصال است.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس افزود: 50 هزار میلیارد تومان اعتبار در بخش درآمدی فروش اموال مازاد دولتی در بودجه آتی مصوب شده است. در حالی که این رقم در سال جاری 32 هزار میلیارد تومان بوده است و می‌دانیم که رسیدن این رقم به 50 هزار میلیارد تومان غیرواقعی است.

ابوترابی افزود: سال قبل با پیشنهاد مجلس افزایش حقوق کارمندان پلکانی معکوس مصوب شد این در حالی است که دولت برخلاف مصوبه عمل کرد و در نهایت رقم هم ترازی حقوق را به همسان سازی تنزل داد. که نشان دهنده عدم اراده دولت بر اجرای مصوبه مجلس بود. 

وی خاطرنشان کرد: دولت بودجه سال 99 را در شرایط جنگ اقتصادی در نظر نگرفته است. 

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس تصریح کرد: چرا دولت باید 230 هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار باشد. 

ابوترابی گفت:‌امروزه در بخش حقوق و دستمزد کارگران و کارمندان دچار سرخوردگی اجتماعی شده‌ایم. به طوری که کارگر نمی‌داند چگونه با حقوق یک میلیون و 600 هزار تومانی زندگی کند. 

وی گفت: پیشنهاد مجلس به دولت واگذاری پالایشگاه ستاره خلیج فارس به تامین اجتماعی به دلیل بدهکاری‌اش است.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس افزود: بودجه 99 به عنوان سند مالی سال آتی منطبق با شرایط جنگ اقتصادی نیست.

ابوترابی با بیان اینکه در بودجه سال 99 تمرکز گرایی کرده‌ایم و کار به دست افراد دارنده امضاهای طلایی افتاده است، افزود: چرا دولت بخش زیادی از اختیارات و تصمیم‌گیری‌ها را به فرمانداران به منظور تصمیم‌گیری محلی نداده است و اختیار آنان حداقلی است.

وی افزود: حدود 80 هزار میلیارد تومان اوراق قرضه در بودجه 99 در نظر گرفته شده که به نظرم این اوراق قراضه است. به طوری که بچه‌های ایران از هم اکنون بدهکار شده‌اند و ما عملا بدهی زیادی را برای آنها به میراث گذاشته‌ایم.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس در پایان گفت:‌محمدرضا نجفی نماینده تهران در مجلس در موافقت با رد کلیات بودجه 99 هشت صفحه مطلب و دلیل مختلف برای رای منفی خود به این کلیات داده است.


کد مطلب: 20261

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/20261/بخش-حقوق-دستمزد-کارگران-و-کارمندان-دچار-سرخوردگی-اجتماعی-شدیم

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir