تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳
مدیر مرکز مهندسی و ساخت دکل های حفاری جهاد دانشگاهی کشور

افزون بر یک هزار میلیارد ریال حجم قراردادهای همکاری با شرکت ملی حفاری ایران

مدیر مرکز مهندسی و ساخت دکل های حفاری جهاد دانشگاهی کشور گفت: از ابتدای همکاری این نهاد با شرکت ملی حفاری ایران تاکنون نسبت به عقد و اجرای قراردادهای همکاری به مبلغ افزون بر یک هزار میلیارد ریال مبادرت شده است.
اخبار شرکت ملی حفاری ایران
اخبار شرکت ملی حفاری ایران
به گزارش نفت آنلاین مهندس مجتبی انوری در حاشیه آیین افتتاح دستگاه حفاری 72 فتح در ناحیه صنعتی اهواز با اشاره به همکاری دوجانبه میان جهاد دانشگاهی و شرکت ملی حفاری افزود: ساخت سه دستگاه حفاری سنگین خشکی از همکاری ها میان این دو مجموعه به شمار می آید. 

وی اظهار کرد: در این ارتباط  مراحل ساخت دستگاه حفاری نخست تحت عنوان 71 فتح در شهریور ماه سال 1391 انجام و این دکل در مدار عملیات قرار گرفت و دستگاه حفاری 72 فتح به عنوان دومین دکل با حضور وزیر محترم نفت و مدیران ارشد شرکت ملی نفت ایران و حفاری و رئیس جهاد دانشگاهی افتتاح گردید.

انوری گفت: این درحالی است که دستگاه حفاری 73 فتح نیز در مراحل ساخت بخش هایی از تجهیزات در کارگاه جهاد دانشگاهی در اهواز قرار دارد و بر اساس پیش بینی صورت گرفته در نیمه دوم سال 99 شاهد پیوستن آن به ناوگان شرکت ملی حفاری خواهیم بود. 

مدیر مرکز مهندسی و ساخت دکل های حفاری جهاد دانشگاهی  در باره مشخصات فنی دکل ها 72 فتح توضیح داد: این دستگاه دارای دو هزار اسب بخار قدرت و 150 فوت ارتفاع توان حفاری تا عمق بیش از شش هزار متر را دارد. 

وی افزود: این دکل مجهز به چهار دستگاه ژنراتور، سه دستگاه پمپ سیال است و همانند دستگاه حفاری 71 فتح در ردیف دستگاه های روزآمد حفاری خشکی محسوب می شود. 

انوری صرفه جویی حاصل از ساخت این دکل در داخل کشور را نسبت به خرید خارجی مشابه 45 درصد عنوان و اظهار کرد: دستيابي به دانش فني طراحي و ساخت دستگاه حفاري خشکی دو هزار  اسب بخار از دستاوردهای ساخت این دکل ها است. 

مدیر مرکز مهندسی و ساخت دکل های حفاری جهاد دانشگاهی هدف گذاری فناورانه در پروژه حفاری 10 حلقه چاه جهت ساخت دکل حفاری خشکی با برند ایرانی، ارتقاء سطح تکنولوژی تجهیزات براساس فناوری روز و مورد تایید مصرف کننده از طریق انجام تحقیقات کاربردی و طراحی  و ساخت سیستم برق و کنترل (SCR) دکل های حفاری  را بخشی دیگری از زمینه های همکاری با شرکت ملی حفاری برشمرد. 

وی دستیابی به دانش ايراني براي طراحی و ساخت دكل هاي حفاري خشكي، توانمندي شرکت های ایرانی براي تامين تجهیزات و ماشین های دوار دکل های  حفاري مورد نياز كشور و ایجاد خودباوری و غرور ملی و ایجاد اشتغال برای 200 نفر به صورت مستقیم و 150 نفر غیر مستقیم را حاصل تعامل میان جهاد دانشگاهی و شرکت ملی حفاری ایران در راستای هم افزایی فیمابین عنوان کرد. 

انوری با اشاره به اینکه همکاری میان این دو مجموعه از سال 1380  با مشارکت در ارتقاء  دستگاه های حفاری مکانیکی موسوم به قدر به دستگاه های حفاری نیمه برقی نصر شکل گرفت، گفت: ساخت دستگاه لوله مغزی سیار  و هم اینک ساخت لوله ارتجاعی این تجهیز،  طراحی و ساخت موتور درون چاهی و تجهیز MWD برای عملیات حفاری افقی و جهت دار، ساخت سازه دکل حفاری و بازرسی و صادر کردن شناسنامه برای قطعات فنی شرکت ملی حفاری از شمار دیگر موارد کاری دیگری است بخشی اجرا و بخش دیگر در مراحل اجرا قرار دارد.
 
مدیر مرکز مهندسی و ساخت دکل های حفاری جهاد دانشگاهی یادآور شد: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی در زمان حاضر 40 واحد در کشور دارد و با شش دانشگاه و هفت پژوهشکده همکاری و در جمع پنج هزار نیروی تخصصی در واحدهای مختلف آن مشغول به کار می باشند.
https://naftonline.ir/news/20215/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0