کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ادعای آمریکا:

کرونا تاثیری بر بازار نفت ندارد!

25 بهمن 1398 ساعت 19:18

وزیر نفت و انرژی آمریکا گفت شیوع ویروس مرگبار کرونا در کشور چین تاثیر ناچیزی در بازارهای نفت داشته است.


به گزارش نفت آنلاین  به نقل از رویترز، برویلت، وزیر انرژی آمریکا گفت شیوع ویروس مرگبار کرونا در چین تاثیر ناچیزی در بازارهای نفت داشته و احتمالاً با وجود کاهش روزانه 500 هزار بشکه از تقاضای نفت چین، تاثیر زیادی بر قیمت نفت نخواهد گذاشت.

ولی ایشان در مورد کند شدن خرید نفت توسط چین هشدار داد و گفت اگر شیوع این ویروس جدید با سرعت بیشتری ادامه یابد ، بر پروازهای ورودی و خروجی این کشور تاثیر گذاشته و به اقتصاد آن ضربه می زند.

 وی طی دیداری از پرتغال گفت:« ولی در این لحظه، تاثیر آن ناچیز بوده است. اگر تنها نیم میلیون بشکه نفت که 0.5 درصد کل بازار است، از بازار چین کم شده باشد، تاثیر آن بر قیمت نفت چندان زیاد نخواهد بود».

 آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد تقاضای نفت در سه ماهه اول سال میلادی جاری به خاطر شیوع ویروس کرونا در چین 435 هزار بشکه در روز کاهش خواهد یافت که اولین کاهش از زمان بحران مالی 2009 است.

 تحلیل‌گران تخمین می زنند کل آسیب وارده از این ویروس به تقاضای جهانی نفت بین 0.2 تا یک درصد یاشد.

 وقتی در مورد این تخمین ها از وزیر انرژی آمریکا سوال شد، وی پاسخ داد:« کاهش یک درصدی در مصرف جهانی نفت قابل توجه است ولی در شرایط فعلی چندان تأثیرگذار نیست».

وی با اشاره به تغییر ناچیز قیمت نفت پس از رویدادهایی مثل حمله موشکی به تاسیسات نفتی آرامکو در سپتامبر سال گذشته  گفت:« اگر این اتفاق 10 یا 12 سال پیش می افتاد، شاهد افزایش قابل توجه قیمت نفت بودیم».

وی اظهار داشت گفتگو هایش با چندین کشور منطقه اروپا بر توسعه زیرساخت های صادرات نفت خام آمریکا و فناوری های تجدیدپذیر متمرکز بوده است.
 


کد مطلب: 20171

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/20171/کرونا-تاثیری-بازار-نفت-ندارد

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir