کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

میدان مورد منازعه بین عربستان و کویت آماده تولید نفت می شود

آخرین خبر از تولید میدان نفتی وفرا

25 بهمن 1398 ساعت 16:15

شرکت نفت Chevron ایالات متحده آمریکا اعلام کرد برای شروع تولید از میدان نفتی وفرا که در منطقه بی طرف بین کویت و سعودی قرار دارد آماده می شود.


به گزارش خبرنگار نفت آنلاین به نقل از خبرگزاری رویترز شرکت بزرگ نفت Chevron  آمریکا اعلام کرد برای شروع تولید از میدان نفتی وفرا که در منطقه بی طرف بین کویت و  قرار دارد آماده می شود.

 کویت و عربستان که هر دو عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) هستند، سال 2019 میلادی توافق کردند به درگیری چندین ساله بر سر منطقه مرزی با نام «منطقه بی طرف» پایان و اجازه دهند تولید از دو میدان نفتی مشترک در این منطقه شروغ شود. این میادین نفتی می توانند تا 0.5 درصد عرضه نفت دنیا را تولید کنند.

بن سلمان، وزیر نفت سعودی در دسامبر اعلام کرده بود آغاز تولید از این میادین نفتی بر تعهد این کشورها به قرارداد کاهش تولید بین اوپک و متحدانش از جمله روسیه تاثیر نخواهد گذاشت.

 این قرارداد کاهش تولید در ماه مارس پایان می یابد.

 یک مقام صنعت نفت و انرژی کویت در اوایل همین ماه گفته بود تا آخر ماه مارس تولید آزمایشی 10 هزار بشکه در روز از میدان نفتی وفرا آغاز خواهد شد و انتظار می رود طی 6 ماه به 80 هزار بشکه در روز برسد.

 انتظار می رود تولید از میدان نفتی وفرا پس از یک سال به 145 هزار بشکه در روز برسد.

 میدان نفتی وفرا با ظرفیت تولید حدود 220 هزار بشکه در روز، از می 2015 بسته بوده است.

 شرکت نفت Chevron  این میدان نفتی را از طرف دولت عربستان و با همکاری شرکت نفت کویت راه اندازی می‌کند.

 منابع صنعتی گزارش داده‌اند تولید از این میدان نفتی تدریجی بوده و هرگونه افزایش تولید از این منطقه توسط کاهش تولید در سایر میادین نفتی جبران خواهد شد.
 


کد مطلب: 20165

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/20165/آخرین-خبر-تولید-میدان-نفتی-وفرا

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir