تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۷
مهمترین اخبار کوتاه ایران و جهان را در زمینه نفت ، گاز و پتروشیمی در بخش زیر قابل مشاهده می باشد.
اخبار کوتاه صنعت نفت ؛ گاز و پتروشیمی || نفت آنلاین || www.NaftOnline.ir
اخبار کوتاه صنعت نفت ؛ گاز و پتروشیمی || نفت آنلاین || www.NaftOnline.ir
◀️عید ۹۹ کارکنان صنعت نفت با حقوق بهمن ماه پرداخت خواهد شد.

◀️مدیرعامل پتروشیمی بندرامام: این شرکت تنها مجتمع تولیدی است که تمامی حقوق ها را برای کلیه پرسنل (رسمی و غیررسمی) در یک روز و بصورت همزمان پرداخت میکند؛ در سال جاری خدمات رفاهی متناسبی به پرسنل پیمانکاری داده ایم .

◀️دکل تعمیراتی ۱۰۲ توسط متخصصین داخلی کشور بازسازی شد.

◀️ثبت بدترین رشد اقتصادی سه دهه اخیر در ایران؛جزئیات رشد اقتصادی ۹ ماهه اخیر نشان می‌دهد رشد محصول ناخالص داخلی با نفت به منفی ۷٫۶ درصد رسیده که در سال های پس از پایان جنگ تحمیلی بدترین نرخ به حساب می‌آید.

◀️رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری : با امضای تفاهم‌نامه تولید کک اسفنجی و سوزنی در پالایشگاه بندرعباس و امام خمینی (ره) و پس از آن اجرایی شدن آن، شعار سال گرامی داشته شد.

◀️با اتمام عملیات نصب و راه‌اندازی دو سکوی ۱۳A و ۱۳C، ظرفیت تولید روزانه گاز از مخزن میدان مشترک پارس جنوبی در فاز ۱۳ این میدان، در اسفندماه سال جاری به ظرفیت ۵۶ میلیون مترمکعب در روز می رسد.

◀️بلوک ۲۰ درصدی شرکت پالایش نفت شیراز که توسط سازمان خصوصی‌سازی در فرابورس ایران عرضه شده بود، به فروش رسید.

◀️بزرگترین تصفیه‌خانه وزارت نفت سال ۱۴۰۰ در پتروشیمی بندرامام به بهره برداری می رسد؛با افتتاح این تصفیه‌خانه خروجی پتروشیمی بندرامام به خور صفر می‌شود.

◀️ستاد اقامه نماز سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، به عنوان ستاد برتر سال ۹۸ در شرکت ملی صنایع پتروشیمی انتخاب شد.

◀️بنزین آیزومریت به عنوان محصول نوآورانه  پالایشگاه تبریز، لوح زرین چهارمین جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی را از آن خود کرد.

◀️حسن روحانی: تولید بنزین ما ۱۱۰ میلیون لیتر بنزین در روز است.

◀️روسیه از آمادگی برای سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلاری در بخش نفت و گاز عراق خبر داد.

◀️خطر بزرگ برای ثروت کشورهای عربی،روزنامه صهیونیستی هاآرتص:اگر قیمت نفت در سطح فعلی باقی بماند، حدود دو تریلیون دلار ثروت مالی عربستان و شورای همکاری خلیج فارس طی ۱۵ سال به صفر می رسد.

◀️اویل پرایس امروز پیش بینی کرد قیمت نفت تا ۴۰ دلار به دلیل شیوع کرونا افت کند.

◀️دولت آمریکا در لایحه بودجه سال آینده این کشور پیشنهاد داد ۱۵ میلیون بشکه از ذخایر استراتژیک نفت آمریکا به عنوان بخشی از طرح تامین هزینه های بودجه فروخته شود.

◀️شرکت نفت فلات قاره ایران:سامانه کنترل مخازن نفت‌ آزادگان در بهرگان راه‌اندازی می‌شود.

◀️نخستین پروژه ملی زیست محیطی تصفیه و استفاده صنعتی از فاضلاب شهری در پالایشگاه نفت اصفهان همزمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افتتاح و به صورت رسمی به بهره‌برداری رسید.

◀️هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران، طرح بهبود و ارتقای واحدهای تصفیه پساب پالایشگاه‌های پارس‌جنوبی را با هدف بهبود شرایط زیست‌محیطی تصویب کرد.

◀️۱۵۰۰ قطعه از اقلام مورد نیاز صنعت نفت و گاز با مشارکت و حمایت شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در سال جاری از سوی شرکت‌های داخلی بومی‌سازی یا تعمیر شده است.

◀️هم‌زمان با روشن شدن مشعل آخرین سکوی گازی فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی، سکوی ۲۴B آماده برداشت و ارسال گاز به پالایشگاه خشکی شد.

◀️یک حلقه چاه جدید با ظرفیت تولید روزانه بیش از ۳ میلیون مترمکعب گاز در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق در مدار تولید قرار گرفت.

◀️شرکت پخش:همه خودروهای عمومی تا ۲ سال آینده گازسوز می‌شوند.

◀️وزیر صمت، همکاری دو وزارتخانه نفت و صنعت، معدن و تجارت را در ساخت داخل مثبت ارزیابی کرد و گفت: در ساخت داخل از رقم داخلی سازی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار عبور کردیم.

◀️مدیرعامل پتروشیمی تبریز : با ساخت و تولیدی شدن واحد ۳۱۰ هزار تنی پلی اتیلن سنگین سبد تولید محصولات در پتروشیمی تبریز متنوع خواهد شد.

◀️زنگنه:خرید تضمینی محصولات صنعتی مورد نیاز صنعت نفت در دستور کار است که طی آن خرید این کالاها در اسناد مناقصه درج می‌شود و پیمانکاران اجازه واردات نخواهند داشت.

◀️مدیرعامل شرکت متن: پیشرفت فیزیکی طرح انتقال نفت خام از گوره به جاسک  ۲۵ درصد است؛ بخش زودهنگام طرح ملی گوره-جاسک سال ۹۹ راه‎اندازی می‎شود.

◀️مدیرعامل شرکت پالایش و پخش: برای نخستین بار در کشور، پالایشگاه بندرعباس سالانه ۶۲۰ تن کک اسفنجی تولید می‌کند که این مقدار ۲ برابر کک موردنیاز صنایع آلومینیوم کشور است.

◀️رییس مجلس:صادرات ایران از نظر وزنی رشد داشته است.

◀️مجتمع تخصصی سلامت خانواده شهدای نفت اهواز صبح امروز توسط دکتر حبیب الله سمیع  رییس سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت افتتاح شد.

◀️ شركت بهره برداري نفت و گاز آغاجاري از تعمير، بازسازي و  راه اندازی  سيستم جرقه زن فلرهاي نفتی واحد هاي بهره برداري ١، ٢ ، ٣ و۵ آغاجاری اين شركت خبر داد.

◀️پالایشگاه الزاویه لیبی به دلیل نبود نفت خام، عملیات پالایشی خود را متوقف کرد.

◀️بلومبرگ:آمریکا تحریم غول نفتی روسیه را بررسی می‌کند.

◀️وزیر انرژی جمهوری آذربایجان اعلام کرد که این کشور به احتمال زیاد از کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش حمایت می‌کند.
https://naftonline.ir/news/20146/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0