تاریخ انتشارجمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۶
رجبی مشهدی با اشاره به وجود پنج میلیون دستگاه کولرگازی فرسوده در کشور گفت: اجرای طرح جایگزینی کولرهای جدید و با مصرف کمتر با کولرهای قدیمی و فرسوده باعث صرفه جویی در مصرف گاز خواهد شد.
سخنگوی صنعت برق || طرح تعویض کولرهای گازی || نفت آنلاین
سخنگوی صنعت برق || طرح تعویض کولرهای گازی || نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین ؛ مصطفی رجبی‌مشهدی سخنگوی صنعت برق  ؛ با تشریح جزئیات جایگزینی یک میلیون دستگاه کولرگازی مطبوع و جدید با کارایی بالا با کولرهای فرسوده قدیمی ، گفت: در حال حاضر 65 درصد از بارهای پیک مناطق گرمسیری به کولرهای گازی و وسایل سرمایشی اختصاص دارد.

در مناطق گرمسیری ، گرما 9 ماه در سال است که ساکنان به طور متوسط ​​18 ساعت در روز در این مناطق از وسایل سرمایشی و کولر استفاده می کنند.

وی با اشاره به وجود پنج میلیون دستگاه کولر فرسوده در کشور ، افزود: این تجهیزات دو برابر سیستم های کولرگازی جدید و پربازده برق مصرف می کنند.

در مرحله اول اجرای این طرح ، یک میلیون دستگاه کولر گازی فرسوده  جایگزین کولرهایی با راندمان بالا خواهند شد.

سخنگوی صنعت برق با تأکید بر اینکه اجرای این طرح مزایای اقتصادی قابل توجهی برای مشترکان خواهد داشت ، افزود: براساس ارزیابی صورت گرفته اجرای این طرح، کاهش ۳۰ درصدی مبلغ قبوض برق مشترکان را به همراه خواهد داشت و مشترک تنها ۳۵ درصد از قیمت کل یک کولر را در حدود ۲۴ ماه به صورت اقساط پرداخت خواهد کرد.

رجبی  با اشاره به اینکه این پروژه همچنین از مزیت های اقتصادی زیادی در سطح کشور برخوردار است ، گفت:  اجرای این برنامه موجب کاهش یک هزار و ۶۰۰ مگاواتی از پیک بار شبکه در تابستان می‌شود که این مهم معادل یک نیروگاه دو هزار مگاواتی است.

او با تأکید بر اینکه احداث یک نیروگاه دو هزار مگاواتی و شبکه‌های ارتباطی آن نیازمند ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است، گفت: با اجرای این طرح سالیانه از مصرف دو میلیارد مترمکعب گاز در نیروگاه‌های کشور کاسته شده و به دنبال آن از انتشار ۶ میلیون تن آلاینده به جو جلوگیری می‌شود.

سخنگوی صنعت برق با تأکید بر اینکه با اجرای این طرح شاهد راه‌اندازی خطوط تولید کولر با راندمان بالا در کشور هستیم ، اظهار داشت: این پروژه براساس قوانین بالادستی مانند قانون اصلاح الگوی مصرف و موانع رقابتی برای تولید و اجرای آن طی سالهای متمادی توسط کارشناسان مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت به تصویب شورای اقتصاد رسیده است.

"بر این اساس ، این پروژه هیچ ارتباطی با توافق نامه های بین المللی از جمله توافق نامه پاریس ندارد و امیدواریم با اجرای این برنامه ، مردم ما در تابستان داغ از رفاه و آسایش کامل برخوردار شوند.
https://naftonline.ir/news/20119/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0