تاریخ انتشارسه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۱
مدیرعامل بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و خارگ بیان کرد: با توجه به اهمیت پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، ورود و خروج در همه پایانه‌های مرزی دریایی و هوایی عسلویه تنها با تائیدیه دانشگاه علوم پزشکی امکان‌پذیر است.
وضعیت فوق العاده در عسلویه جهت پیشگیری از ابتلا به ویروس کشنده کرونا || نفت آنلاین
وضعیت فوق العاده در عسلویه جهت پیشگیری از ابتلا به ویروس کشنده کرونا || نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین ؛ وحید مالکی مدیرعامل بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و خارگ در نشست کمیته ارشد شرایط اضطراری منطقه ویژه پارس گفت: وجود بحران در صنعت همواره جدی‌تر از سایر بخش‌های جامعه است، بنابراین ارتقاء مراقبت‌های بهداشتی در مبادی ورودی منطقه ویژه پارس یکی از ضرورت‌ها برای پیشگیری از ابتلا به کرونا است.

او با اشاره به هماهنگی مطلوب بین دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت و درمان صنعت نفت در استان بوشهر، افزود: بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی تیم‌های قرنطینه مرزی وزارت بهداشت مانند گذشته و با شدت و حساسیت بیشتر ورود و خروج از پایانه‌های مرزی را پایش می‌کنند.

مدیرعامل بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و خارگ ادامه داد: پایش‌های صورت گرفته نه‌ تنها برای کارشناسان چینی شاغل در منطقه بلکه همه  افراد خارجی و ایرانی که از خارج کشور وارد عسلویه می‌شوند، صورت می‌گیرد.

مالکی عنوان کرد: تاکنون پرواز خارجی وارد فرودگاه عسلویه نشده است، اما تمهیدات لازم برای استقرار تیم قرنطینه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در صورت برقراری پرواز‌های خارجی صورت گرفته است.

مدیرعامل بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و خارگ بیان کرد: آموزش، نقش اساسی در پیشگیری از ابتلا به بیماری دارد و با توجه به وجود شرکت‌های مختلف در واحد‌های منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی، آموزش‌های لازم در کارخانه‌ها، کارگاه‌ها، مراکز تجمع، اقامتگاه‌ها و رستوران‌های منطقه با حضور کارشناسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و HSE منطقه ویژه ارائه می‌شود.

مالکی گفت: بهداشت و درمان صنعت نفت تجهیزات و وسایل لازم برای پیشگیری از ابتلا به بیماری را بر اساس آمار در اختیار افراد قرار خواهد داد و آموزش‌های عمومی لازم نیز به نمایندگان واحد‌های مختلف منطقه ارائه می‌شود.

او افزود: دستگاه‌های متولی حاضر در منطقه ملزم به ثبت تاریخ ورود افراد خارجی به منطقه و اعلام آن به دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر دست‌کم ۱۰ روز پیش از ورود آنان هستند.

مدیرعامل بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و خارگ بیان کرد: کارکنان خارجی شرکت‌های حاضر در منطقه ویژه‌بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت پایش می‌شوند.
https://naftonline.ir/news/20101/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تازه ترين نظرات
0