کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چگونه در ثروتمندترین استان کشور کار پیدا کنیم

نحوه استخدام در شرکت های نفتی ؛ پتروشیمی و گازی خوزستان

12 بهمن 1398 ساعت 9:22

استان خوزستان سرشار از منابع نفتی و گازی است و شرکت های بزرگ نفت ؛ گاز و پتروشیمی در این استان ساکن هستند.


به گزارش خبرنگار نفت آنلاین استان خوزستان سرشار از منابع نفتی و گازی است و شرکت های بزرگ نفت ؛ گاز و پتروشیمی در این استان ساکن هستند.

با توجه به وجود بسیاری از صنایع نفت ؛ گاز و پتروشیمی در استان خوزستان ؛ بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی در سراسر کشور تمایل به ورود به بازار کار این استان را دارند.

ده ها شرکت بزرگ نفتی در استان خوزستان وجود دارد . از مهمترین شرکت های بزرگ نفتی در استان خوزستان می توان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ؛ شرکت ملی حفاری ایران ؛ شرکت نفت و گاز اروندان ؛ پالایشگاه آبادان ؛ پالایشگاه بید بلند خلیج فارس ؛ شرکت های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر و ... را نام برد.

هر کدام از این شرکت ها شرایط استخدام خود را دارند . بعنوان نمونه شرایط استخدام در شرکت های مناطق نفتخیز ؛ حفاری و اروندان از طریق آزمون استخدامی رسمی وزارت نفت است و هیچکدام از این شرکت ها بصورت مجزا برای خود نیرو نمی گیرند.

البته شرکت های معتبر و خصوصی نفتی نیز در این استان وجود دارند که هر از چند گاهی جهت دعوت به کار افراد متخصص و فارغ التحصیلان دانشگاهی آگهی استخدام می دهند.

آخرین باری که آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران برگزار شد سال 1392 بود و از آن سال به بعد هنوز آزمونی در این خصوص برگزار نشده است.

همچنین در روزهای قبل از انتخابات سال 1396 وزارت نفت قول استخدام 2500 نفری را داده بود و با گذشت چندین سال از آن زمان هنوز این وعده محقق نشده است .

البته بعید است وزارت نفت دیگر آزمون استخدام جهت دعوت به همکاری نیروی رسمی داشته باشد و این موضوع را نیز وزیر نفت نیز در سال گذشته اعلام کردند که فعلا استخدام نیروی رسمی نداریم.

در ماه های گذشته نیز وزارت نفت فرآخوان داده بود و از فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز خواسته بود در سیستمی که طراحی کرده بود ثبت نام کنند و احتمالا برای ثبت نام کنندگان در آینده برنامه هایی داشته باشند.

شرکت هلدینگ خلیج فارس نیز که شرکت های پتروشیمی زیادی در منطقه ماهشهر از زیر مجموعه های آن هستند از اوایل امسال قول برگزاری آزمون استخدامی را داده بود ولی با توجه به نزدیکی به پایان سال 1398 هنوز این شرکت به وعده خود عمل نکرده است . اما پیش بینی می شود در سال آینده این آزمون برگزار شود.

در پایان این نکته قابل ذکر است استان خوزستان سرشار از منابع نفت و گاز است و بسیاری از شرکت های دولتی و همچنین خصوصی هستند که در آینده نیاز به نیروهای متخصص و جوان خواهند داشت . پس برای ورود به صنایع نفت و گاز این استان سعی کنیم تجربیات خود را بالا ببریم و بهترین آمادگی را برای شرکت در آزمون های استخدامی داشته باشیم.
 


کد مطلب: 20048

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/20048/نحوه-استخدام-شرکت-های-نفتی-پتروشیمی-گازی-خوزستان

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir