تاریخ انتشارجمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۹
با سوپر ریگ ملی حفاری در دریا آشنا شوید

صفر تا صد دستگاه حفاری دریایی شهید رجایی

دستگاه حفاری شهید رجایی ؛ یک سوپر ریگ دریایی و متعلق به شرکت ملی حفاری ایران است.
دستگاه حفاری شهید رجایی شرکت ملی حفاری ایران || نفت آنلاین
دستگاه حفاری شهید رجایی شرکت ملی حفاری ایران || نفت آنلاین
به گزارش خبرنگار نفت آنلاین ؛ دستگاه حفاری شهید رجایی ؛ یک سوپر ریگ دریایی و متعلق به شرکت ملی حفاری ایران است.

اين دستگاه از سال 1364 تاكنون بيش از 130 حلقه چاه اكتشافي،توصيفي،توسعه اي و تعميري را در مدار توليد قرار داده است.

دستگاه شهید رجایی تا چند سال گذشته یکی از مجهزترین و پیشرفته ترین دستگاه های حاضر در خلیج فارس بود و امروز نیاز به بازسازی دارد.

این دستگاه حفاری خدمات گسترده ای به شرکت های نفتی و گازی در خلیج فارس از جمله شرکت نفت فلات قاره ایران و شرکت نفت و گاز پارس داده است.

از مهمترین مناطقی که این دستگاه در ان مشغول به کار بوده است منطقه گازی پارس جنوبی بوده که با کمترین هزینه و بیشترین بازدهی نسبت به دستگاه های مشابه اقدام به حفر چاه در این منطقه کرده است.

کمپ دستگاه حفاری شهید رجایی از 4 طبقه تشکیل شده است  و در طبقه اول رستوران این دکل حفاری قرار دارد . رستوران این دستگاه از 2 قسمت کارگری و کارمندی تشکیل شده است.

در طبقه دوم نیز بخش کارگری قرار دارد و در انتهای این بخش تی وی روم و نمازخانه ویژه کارگران این دستگاه حفاری قرار دارد و در بخش میانی سرویس بهداشتی و حمام ها قرار دارند.

در طبقه سوم دستگاه حفاری شهید رجایی شرکت ملی حفاری ایران نیز بخش کارمندی وجود دارد . ده ها اتاق در این بخش وجود دارد. در این بخش محل استراحت رییس دستگاه ؛ کمپانی من ؛ برقکار ؛ مکانیک ؛ مسئول ایمنی ؛ کمپاس و ... قرار دارند. برای هر دو اتاق این بخش ، یک سرویس بهداشتی و حمام  بصورت مشترک تعبیه شده است. در انتهای بخش کارمندی نیز یک اتاق بعنوان تی وی روم کارمندی در نظر گرفته شده است .

و در بالایی ترین بخش کمپ این دستگاه؛ اتاق کار رییس دستگاه ؛ کمپانی من ؛ بارج کاپیتان و رادیو من قرار دارد که کار کنترل حفاری و همه آنچه در خصوص این دستگاه حفاری باید انجام شود از این طبقه تصمیم گیری می شود.

روزگاری دستگاه حفاری شهید رجایی نگین دستگاه های حفاری در منطقه خلیج فارس بود و امروز نیاز به تعمیرات اساسی در آن مشاهده می شود.

کارکنان دستگاه حفاری شهید رجایی از جمله متخصص ترین کارکنان صنعت نفت کشور هستند . نفت آنلاین به همه کارکنان پرتلاش این دستگاه حفاری خدا قوت می گوید و برای آنان آرزوی موفقیت می نماید.

 
https://naftonline.ir/news/20043/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
دهقانی
توان بازسازی داخلی و بودجه ی بازسازی خارجی وجود نداره...
feedback
Iran, Islamic Republic of
داریوش عباسی
سکوی حفاری شهید رجایی توسط کمپانی هیتاچی ژاپن ساخته شد که در سال ۱۳۶۳ آخرین ماه پاییز و اوایل زمستان در آبهای جزیریره سیری با نظارت شرکت ملی نفت تحویل شرکت ملی حفاری شد. بر روی یک کشتی بزرگی سوار بود که از ژاپن بارگیری شده بود و تعداد زیادی ژاپنی هم در زمان کامیشنینگ با پرسنل شرکت نفت و خصوصا ملی حفاری حضور داشتیم.
حدود یکماه این کامیشنینگ طول کشید و پس از شناوری روی سکوی نصرت مستقر شد و عملیات حفاری را شروع کرد.
دقیقا آذرماه سال ۱۳۶۳ به آبهای ایران وارد شد
با سپاس
تازه ترين نظرات
0