تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵
گلدمن ساچز پیش‌بینی کرد که با کاهش پروازهای هواپیمایی و افت تقاضا قیمت نفت در روزهای آینده کاهش 3 دلاری خواهد داشت.
تاثیر یک ویروس مرگبار بر بازار نفت | نفت آنلاین
تاثیر یک ویروس مرگبار بر بازار نفت | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین  به نقل از راشاتودی، گلدمن ساچز اعلام کرد: گسترش ویروس کرونا در چین که در حال حاضر تهدید بزرگ بین‌المللی به حساب می‌آید توانست تقاضای جهانی نفت را 260 هزار بشکه در روز کاهش دهد و مفهوم آن این است که قیمت نفت در بازارهای جهانی امکان کاهش حدود 3 دلار وجود دارد.

بر اساس گزارشی که بلومبرگ منتشر کرده، اکثر کاهش تقاضایی که اتفاق می‌افتد مربوط به سوخت جت است چرا که شیوع ویروس کرونا باعث کاهش مسافرت‌ها و نیز پروازها شده است.

ویروس کرونا مشترک بین حیوان است اما برخی از آنها می‌تواند با انجام جهش از داخل گونه‌ فراتر بروند. همان اتفاقی که در ویروس سارس اتفاق افتاد که این صورت ویروس می‌تواند در بین انسان هم شیوع یابد. از زمان توسعه این ویروس صدها نفر بیمار شده‌اند که سلامتی آنها در مرز هشدار و محدوده خطر قرار گرفته است. 

بلومبرگ بر اساس آمارهای اتحادیه حمل‌ونقل بین‌المللی هوایی اعلام کرده که در ثبت پروازها به سمت منطقه آسیایی 8 درصد کاهش وجود داشت اما مسافرت‌ها به دیگر نقاط تأثیر بسیار کمتری داشته است. 

از آنجایی که تأثیر اصلی بر روی تقاضای سوخت‌های هواپیما است بنابراین چشم‌انداز تقاضا که بتواند قیمت را بیش از این پایین بکشد هنوز مبهم است.

پس از گزارش بلومبرگ قیمت جهانی نفت تقریباً میل کاهش داده و با پیش‌بینی‌های اداره اطلاعات انرژی آمریکا مبنی بر اینکه تولید نفت شیل آمریکا در ماه آینده افزایش جدیدی را ثبت خواهد کرد تحت فشار قرار گرفت. اداره اطلاعات انرژی آمریکا گفته است که تولید نفت شیل آمریکا به 9.2 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.
https://naftonline.ir/news/19987/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0