تاریخ انتشارسه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶
هر بشکه نفت در بازارهای جهانی با 57 سنت کاهش 64.63 دلار فروخته شد.
کاهش قیمت نفت | نفت آنلاین
کاهش قیمت نفت | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین به نقل از رویترز، از آنجایی‌که سرمایه‌گذاران انتظار دارند، تولید نفت لیبی در نهایت ازسرگرفته شود، قیمت نفت در روز سه شنبه نزدیک به یک درصد کاهش یافت.

تولید نفت لیبی به دنبال اعلام حالت فوق العاده در 2 میدان بزرگ نفتی این کشور در کشاکش محاصره نظامی متوقف شد.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال پس از رسیدن به بالاترین رقم در یک هفته گذشته در روز دوشنبه، امروز با 57 سنت کاهش 64.63 دلار فروخته شد. 
نفت خام آمریکا نیز با 34 سنت کاهش 58.20 دلار معامله شد.

ادوارد مویا، تحلیلگر بازار در این رابطه گفت: «وضعیت لیبی در ابتدا، سبب افزایش قیمت نفت شد اما از آن جایی که این انتظارات وجود دارد که تولید نفت لیبی در نهایت به سطوح نرمال بازگردد، این افزایش قیمت‌ تدریجا متوقف شد.»

شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد 2 میدان نفتی بزرگ در جنوب غرب این کشور در روز یک شنبه پس از اینکه فعالیت یک خط لوله متوقف شد، بسته شد.

بر اساس سندی که برای تاجران نفتی ارسال شده و رویترز مدعی است به رویت این خبرگزاری رسیده است، نشان می‌دهد، شرکت ملی نفت لیبی برای بارگیری نفت از میادین الشراره و الفیل در جنوب غرب این کشور، اعلام حالت فوق‌العاده کرده است.

سخنگوی شرکت ملی نفت لیبی گفت اگر صادرات نفت لیبی برای هر مدت ثابتی متوقف شود، تولید نفت این کشور به 72 هزار بشکه در روز کاهش خواهد یافت. لیبی اخیرا به تولید روزانه 1.2 میلیون بشکه رسیده بود.

ناآرامی‌ها در عراق نیز در ابتدا قیمت نفت را  تقویت کرد اما مقامات بعدا گفتند که تولید میادین نفتی جنوبی تحت تاثیر ناآرامی‌ها قرار نگرفته است.

تونی نونان، مدیر ریسک نفتی در شرکت میتسوبیشی در توکیو گفت: «هر زمان که ما به یک اتفاق ژئوپلتیکی بزرگ مواجه می‌شویم. بازار بالا می‌رود اما همه به ان به عنوان شانسی برای فرصت فروش نگاه می‌کنند.»

رئیس صنایع نفتی ژاپن گفت: افزایش تولید اوپک می‌تواند، اختلال در عرضه نفت لیبی و عراق را جبران کند و تاثیر آن بر بازارهای جهانی نفت را محدود نماید.

تحلیلگر ای‌ان‌جی اکونومیست در یادداشتی نوشت عامل دیگری که دوباره به بازار قوت قلب دارد، ظرفیت مازاد اوپک است که بیش از 3 میلیون بشکه در روز و بخش عمده‌ای از آن در عربستان است.
 
https://naftonline.ir/news/19977/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0