تاریخ انتشارسه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱
منابع آگاه اعلام کردند پس از آنکه شرکت نفتی بریتیش پترولیوم انگلیس نتوانست برای توسعه میدان نفتی کرکوک با مقامات عراقی به توافق برسد این میدان را ترک کرده است.
خروج شرکت نفتی انگلیسی از عراق | نفت آنلاین
خروج شرکت نفتی انگلیسی از عراق | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین ؛  به نقل از نزدک، بریتیش پترولیوم انگلیس با پایان یافتن توافق 100 میلیون دلاری با عراق برای اکتشاف نفت در کرکوک و عقب نشینی از بستن توافق جدید در استخراج نفت از این منطقه تمام نیروهای خود را خارج کرده و عراق را ترک کرده است.

منابع آگاه می‌گویند: از دیگر دلایل خروج بریتیش پترولیوم انگلیس از کرکوک ارزیابی مجدد شرکت‌های غربی نسبت به ریسک حضور در عراق در سایه اعتراضات در این کشور و تشدید تنش بین آمریکا و ایران است.

این منابع می‌گویند ماه گذشته میلادی این شرکت نفتی انگلیسی- هلندی به مقامات عراقی اعلام کرد که پس از 6 سال و با پایان یافتن مدت زمان قرارداد برای اکتشاف در کرکوک نیروهای خود را خارج خواهد کرد.

یک مقام بلند پایه شرکت نفت شمال عراق که مسئول پیگیری فعالیت‌های نفتی در کرکوک است خروج شرکت نفتی انگلیسی در منطقه کرکوک را تائید کرده است.

این مقام عراقی تاکید کرد نتایج مطالعات شرکت بریتیش پترولیوم انگلیس نیز درباره اکتشافات نفتی کرکوک به شرکت نفت شمال عراق تحویل داده شده که البته از منظر عراقی‌ها خیلی جذاب نبوده است.
 
https://naftonline.ir/news/19975/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0